היום (יום ד') התפוצץ מו"מ בין ועד עובדי רכבת ישראל והנהלת החברה, בנוגע להחלטת הממשלה על רכישת קרונות חדשים יחד עם חבילת אחזקה של היצרן. בהתאם לכך, הודיע ועד העובדים כי יחל בשיבוש העבודה בחטיבת המטענים ובעבודות הפיתוח. "נציגי הוועד וההסתדרות מסרו כי הם דוחים את החלופות וכי מיצו את המו"מ", כך הודיעו בהנהלת הרכבת. בהתאם לכך, יחלו שיבושים העבודה בחטיבת המטענים ובעבודות הפיתוח עוד 48 שעות.
לאחר סבב הדיונים האחרון בבית הדין הארצי לעבודה, ובהתאם להמלצת השופטת נילי ארד, התקיימו דיונים בשבועות האחרונים. הנהלת החברה מסרה כי הסבירה לעובדים את הרציונל ברכישת קרונות בשילוב עם חבילת אחזקה והציגה נתונים על כך שבכ-90% ממדינות מערב אירופה פועלים בדרך זו. עוד הוסיפה, הוצגו נתונים המסבירים את יתרונותיו של יצרן הציוד באחזקת הקרונות וזאת בשל הידע הקיים אצלו באשר לטיפול בטכנולוגיות שהוא פיתח, בנוסף ליכולותיו בפיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, כחלק מעבודתו השוטפת.
ההשלכות המרכזיות של השיבושים הן פגיעה מיידית בהכנסות החברה משינוע מטענים ופגיעה קשה בתוכניתה של הנהלת החברה לסיים את פרויקט הכפלת המסילה בין ת"א ובאר שבע ולהפעיל, כבר במחצית השנייה של 2012, רכבות מהירות ובתדירות גבוהה בקו זה.
לנוכח הודעת הועד על מיצוי המו"מ הודיע מנכ"ל הרכבת להסתדרות ולנציגות העובדים, כי בכוונת הרכבת לקדם חתימה מול יצרן הקרונות על האופציות האמורות שהוצגו בפניהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.