3 חברות הסלולר של ישראל, פלאפון, סלקום ופרטנר, הגישו היום (ה') תביעות כנגד אגף המכס והמע"מ ברשות המסים, בדרישה להשיב להן תשלומי מס קנייה אותם שילמו ביתר, ושלא בצדק לטענתן, בגין מכשירי אייפון שיובאו ארצה כמכשירים חלופיים תחת מכשירים מקולקלים שנשלחו לחברת אפל העולמית.
לטענת התובעות, מדובר בכפל חיוב, שכן מסי הקנייה בגין המכשירים החלופיים שולמו בעת יבוא מכשירי האייפון המקוריים.
סלקום דורשת מהמדינה החזר בסך כ-1.5 מיליון שקל, פרטנר תובעת השבת כ-1.7 מיליון שקל, ופלאפון תובעת השבה של כ-1.2 מיליון ששולמו ביתר. סכומים אלה שולמו בגין מכשירי האייפון החלופיים בתוך תקופה קצרה של 3 חודשים בלבד.
בגין מכשירי האייפון המיובאים לישראל משולם מס קנייה בהתבסס על מחיר העסקה בה נרכשו. בתביעות אשר הוגשו היום נטען כי מדיניות היצרנית, חברת אפל, אינה מתירה לחברות המשווקות לתקן מכשירים תקולים במעבדותיהן בישראל, ובמקרים בהם נפלה תקלה במכשיר כלשהו הוא נשלח לתיקון 'מעבר לים', ובתמורה היצרנית שולחת מכשיר חלופי תחתיו לישראל.
לטענת התובעות, כאשר מגיעים ארצה אותם מכשירים חלופיים אשר נשלחו על-ידי אפל, נדרשות חברות הסלולר לשלם עבורם מס קנייה בשנית.
מיסי קנייה אלה עולים לכדי סכום ממוצע של כ-1.5 מיליון שקל ל-3 חודשים, לכל חברה.
חברות הסלולר, המיוצגות על-ידי עו"ד אביגדור דורות ממשרד עורכי דין איתן, מהולל & שדות, טוענות בתביעותיהן כי בעת רכישת המכשירים המיועדים למכירה לצרכן, מחיריהם כולל גם את עלות המכשירים החלופיים המסופקים על-ידי אפל, ומשולם עליהם מס קנייה בהתאם. על כן, נטען, כאשר הן נדרשות לשלם מס קנייה גם על המכשירים החלופיים, נוצר מצב של כפל מס, בו אותו מוצר מחויב במס פעמיים.
החברות מבקשות כי בית המשפט יפסיק לאלתר את נוהל הגבייה הכפולה ויורה על השבת הכספים ששולמו ביתר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.