סוריה רכשה מחברת HP ציוד למעקב אחר תקשורת האזרחים

מדובר בציוד מחשבי בשווי 500 אלף דולר שהותקנו עבור סוכנים סוריים לצורך פיקוח על אי-מיילים ופיקוח בכלל על השימוש באינטרנט ■ ארה"ב אוסרת ייצוא אמריקני לסוריה, למעט מוצרי מזון או רפואה, מאז 2004

ציוד טכנולוגי של חברת Hewlett-Packard בשווי כולל של 500 אלף דולר הותקנו לצורך פיקוח אי-מיילים ופיקוח בכלל על השימוש באינטרנט. כך על פי המסמכים שחושפים פרטים על העסקה בין החברה למדינה.

ציוד של חברת HP שבסיסה בפאלו אלטו שבקליפורניה, הותקן במרכז הפיקוח המחשבי של דמשק עבור סוכנים סוריים, שמעוניינים לעקוב אחר תקשורת של האזרחים, כך על פי גורם המקורב לעניין. החברה האיטלקית המפעילה את הפרויקט, אשר התקינה גם את הציוד, רכשה את הציוד באמצעות משווקים באיטליה, כך חושפים מקורות המידע המצוטטים ב"בלומברג".

המחאה ההמונית בסוריה כנגד בשאר אסאד קיימת מאז חודש מארס, בניסיונות לדכא את המחאה כ-3,500 אנשים נהרגו. בתקופה זו אנשי מקצוע מהחברה האיטלקית כבר החלו להתקין את מערכת הפיקוח שכללה גם ציוד של חברת NetApp Inc.

חברת Area האיטלקית הממוקמת בפרברי מילאנו רכשה מ-HP ו-NetApp חלקי ציוד כחלק מההסכם של חברת התקשורת הסורית הנמצאת בבעלות המדינה, כך על פי מידע שהגיע לבלומברג.

"המדיניות של HP היא לקיים את כל חוקי הייצוא של ארה"ב", מסרה HP בהצהרה. "אין לנו כל עובדים או מתקנים בסוריה, המכירות שלנו לגורמים במדינה זו מוגבלים לפריטים שעולים בקנה אחד עם החוק האמריקני שנושא מדיניות הרישוי של מוצרי תקשורת", מסרו. "ציות לחוקי הסחר הבינלאומי בארה"ב הם בראש סדר העדיפות של HP ", נאמר בהצהרה.

ארה"ב אוסרת ייצוא אמריקני לסוריה, למעט מזון או רפואה מאז 2004.