כמה פעמים קרה לכם שאיבדתם משהו? ארנק, משקפי שמש, דיסק און קיי, תיק או אפילו הכלב שהלך לו לאיבוד ולא שב על עקבותיו? בכמה מאותם מקרים באמת מצאתם את שאבד לכם בזכות אנשים טובים באמצע הדרך שטרחו לחפש אודותיכם ולעדכן אתכם שמצאו את מבוקשכם? חברת הסטארט-אפ הישראלית Back2U מציעה טכנולוגיה פשוטה שאמורה להשתמש ברשת האינטרנט כדי להציג את הדור הבא של מחלקת האבידות והמציאות.
הרעיון מאחורי החברה, שהקימו עמית קנפר ורועי קטן, מבוסס על מדבקות וקודים מיוחדים. באתר האינטרנט של החברה (back2u.co.il) נמכרים מחזיקי מפתחות מיוחדים, תליון לקולר וסט מדבקות בגדלים שונים, שעל כולם מופיע קוד מיוחד בן 9 ספרות לצד מספר טלפון וכתובת אתר האינטרנט. המוצרים, שנמכרים במחיר סמלי יחסית, הם אמצעי הזיהוי של הפריטים שאתם לא רוצים לאבד. את מחזיק המפתחות אפשר להצמיד למפתחות של הבית או אפילו של הרכב, את המדבקות ניתן להדביק על תיקים, ארנקים, משקפי שמש או דיסק און קיי ואת התליון להצמיד לקולר של הכלב או החתול הביתי.
קנפר מסביר כי השיטה עובדת כך שאם אחד הפריטים הולך חס וחלילה לאיבוד, המוצא אותו יכול להתקשר למספר המופיע על המדבקה, מחזיק המפתח או תליון הקולר ולהגיע למענה קולי. שם הוא מקליד את הקוד המיוחד ומשאיר מספר טלפון לחזרה. לדברי קנפר, "המערכת מדווחת באופן מיידי לבעל הפריט באמצעות הודעת SMS כי הפריט נמצא בצירוף מספר הטלפון של מי שמצא את הפריט. כך יכולים השניים לתאם ביניהם את המפגש ואיסוף הפריט שאבד". קנפר מוסיף כי עלות השיחה למוקד הקולי היא עלות שיחה רגילה וכי ניתן גם לדווח ללא עלות כספית באמצעות אתר האינטרנט של Back2U ולהקליד את הקוד. מי שמדווח באמצעות המענה הקולי יתבקש להשאיר מספר טלפון, בעוד מי שיעדיף לדווח באמצעות אתר האינטרנט יוכל להסתפק בהשארת כתובת דואר אלקטרוני.
קנפר מסביר כי המערכת באה לא רק לעזור למאבדי הפריטים למצוא את מבוקשכם חזרה ביתר מהירות, אלא גם להקל על מי שמנסה לעשות משהו טוב ולעיתים נדרש להתאמץ יתר על המידה כדי להוציאו לפועל. "יש אנשים שמוצאים פריטים מסוימים ומתחילים לחפש סימני זיהוי כמו שם או טלפון. אז לפעמים 144 לא מעודכן או שיש שם עשרות אנשים בשם אלי כהן וצריך להתחיל להפעיל את הראש איך לאתר את הבן אדם. המערכת מקלה על כל התהליך הזה".
כדי לדרבן את מוצאי הפריטים, מעניקים קנפר וקטן הטבה של 20% ברכישת פריטים באתר החברה. "מי שמתקשר, יקבל בסיום השיחה הודעת SMS עם קוד קופון שהוא יוכל להקליד באתר. מי שמדווח דרך האינטרנט, יקבל הודעה על המסך".
במסגרת בדיקה ראשונית של המוצר, החליטו השניים לפזר 55 צרורי מפתחות הכוללים את מחזיקי המפתחות של Back2U ברחובות תל אביב, במהלך מרוץ המרתון שנערך בתחילת נובמבר. אחוזי ההיענות לשירות ולמערכת היו גבוהים משציפו, כש=63% התקשרו לדווח כי איתרו את האבידות. כפרס על התנהגות אזרחית טובה, קיבלו המדווחים את מחזיקי המפתחות והקודים שעליהם במתנה ובכך יוכלו להצטרף בחינם למערכת של Back2U.
"אף אחד מאלה שהתקשרו לא ציין כי העובדה שעל מחזיקי המפתחות כתוב כי ישנו פרס למוצא הישר הייתה זו שהניעה אותו להתקשר", מספר קנפר ומבהיר כי בהחלט אפשר למצוא אנשים טובים באמצע הדרך. "הרעיון בחלוקת הפרס היא להסיר את הסיכוי הקטן שאדם שימצא את האבידה יישאר אדיש אליה".
חשוב לציין כי לא רק מוצאי האבידות מתגלים כטובי לב, אלא גם החברה עצמה. קנפר וקטן החליטו לעשות בעצמם מעשה טוב ולתרום חלק מההכנסות ממכירת מוצרי החברה מבוססי הקודים לעמותות עלם, תנו לחיות לחיות, פתחון לב, אור ירוק, אחריי ומלאכי יום הולדת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.