מכירת ממתקים ליד הקופות היא שיטת שיווק ישנה. הצעת חוק חדשה מתכוונת לשים לה סוף - ולאסור ממכר חטיפים ליד נקודות התשלום ברשתות השיווק.
את ההצעה הגישו סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, ויו"ר שדולת הבריאות, ח"כ רחל אדטו. דנון, המכהן כיו"ר השדולה לבריאות הילד, מסביר כי מטרת החוק החדש היא לפעול בעד בריאות הילדים ולא נגד רשתות השיווק.
"הצבת מוצרים צבעוניים, המהווים פצצות סוכר מתקתקות, בזמן ההמתנה לקופה יוצרת מלכודת דבש קטלנית", הוא אומר. "המצב הקיים לא משאיר להורים ברירה אלא לקנות את אותם מוצרים, ונוצר מצב שהילדים לא מצליחים להבחין בין מוצר שטוב לבריאותם ובין כזה שיסכן את חייהם".
החוק מציע לשנות את תמהיל המוצרים המוצבים ליד הקופות לחטיפים בריאים יותר, המבוססים על חומרי גלם שמקורם מהטבע.
ח"כ אדטו מוסיפה כי "תוכנית השיווק האגרסיבית של רשתות השיווק מופנית לעבר הילדים, המהווים קהל יעד שבוי בעל מאפיינים אימפולסיביים. יוזמת החקיקה החדשה תפריד בין הילדים לבין אחד הגורמים המרכזיים למגפת הסוכרת, אשר מונח להם בקו הקופה".
לדבריה, החוק יפחית את הלגיטימיות של צריכת דברי מתיקה ותעודד קנייה של חטיפי בריאות וחלופות אחרות.
הצעת החוק מוגשת לקראת הכנס למאבק במגיפות הסוכרת וההשמנה ביוזמת "הפורום הישראלי לאורח חיים בריא" שיתקיים מחר (ג') באשדוד. בכנס יושק המודל העירוני "עיר מחליטה להיות בריאה", שאשדוד נבחרה להוביל כעיר פיילוט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.