מסתמן: כחלון לא יאשר לבזק סלי שירותים חדשים

זאת עד שבזק תפחית את מחירי קווי ה-Naked Adsl שהיא מוכרת למתחריה

החלטה לא פורמלית במשרד התקשורת: חברת בזק לא תקבל בינתיים אישור לשווק סלי שירותים חדשים. אף שבמשרד לא מודים בכך פורמלית, נראה כי המגמה ברורה: המשרד לא יאשר סלי שירותים חדשים, עד שלא תחול התפתחות בנושא הפחתת המחירים של בזק עבור הקו הייעודי לאינטרנט (המכונה "הקו העירום" - Naked Adsl).

הקו העירום הוא קו שמשמש את הלקוח לאינטרנט בלבד, והוא אמור לסייע בהגברת התחרות בשוק הטלפוניה. מחירו 25 שקל בחודש, וניתן להתייחס אליו כאל "מס" עודף שמשלם לקוח אשר רוצה לקבל שירות טלפוניה מספק כלשהו, למשל מסמייל או מנטוויז'ן.

במשרד התקשורת אף מביטים בדאגה על הנתונים המצביעים על האטה משמעותית בתחרות בתחום הטלפוניה. זאת, על רקע התחזקותה של בזק, שקיבלה בחודשים האחרונים אישור לשווק סלי שירותים שהובילו אותה לגיוס חיובי של מנויים (5,000 מנויים חדשים) ברבעון השלישי, לעומת מתחרותיה שרשמו ברבעון האטה או קיפאון בגיוס מנויים חדשים.

כפי שפורסם ב"גלובס", כבר לפני כחודשיים לא אישר משרד התקשורת לבזק בקשה לשווק סל שירותים. לפי הערכות של גורמים במשרד התקשורת, ימשיך המשרד בסירובו, משום שעדיין לא נקבעה מדיניות חדשה לשוק הקווי.

כמו כן, עדיין קיימת אי-בהירות סביב הצלחת המיזם של חברת החשמל להקמת חברת תשתיות תקשורת המתבססת על סיבים אופטיים. המיזם אמור להתחרות בתשתיות של בזק ושל הוט, ובכך להגביר את התחרות בתחום.

בכירים בבזק שוחחו באחרונה עם שר התקשורת, משה כחלון, והביעו דאגה עמוקה מכך שהמשרד אינו מתכוון לאשר את הסלים הנוספים. לדבריהם, ההחלטה פוגעת בצרכנים, שלא ייהנו מפירות התחרות שמציעה החברה.

בנוסף הסבירו הבכירים כי סלי השירותים מאושרים לבזק לפי מדיניות משרד התקשורת, כלומר המשרד קבע מתי ובאילו תנאים יכולה החברה לשווק סלים חדשים - כך שהמשרד בעצם מפר את המדיניות שהוא עצמו קבע.