פחות משבוע אחרי שגוגל הודיעה כי היא נכנסת לשוק המוזיקה עם חנות אינטרנטית למכירת שירים, מודיעה חברת המחקר גרטנר כי התחום הזה רק הולך לגדול.
לפי דוח של חברת המחקר, ההכנסות העולמיות בתחום המוזיקה המקוונת ממשתמשי הקצה צפויות להגיע ל-6.3 מיליארד דולר ב-2011, בהשוואה ל-5.9 מיליארד דולר ב-2010. ההכנסות ב-2012 צפויות להגיע ל-6.8 מיליארד דולר, ולגדול ל-7.7 מיליארד דולר ב-2015.
לצורך השוואה, הוצאות הצרכנים על מדיות מוזיקה פיזיות, כמו דיסקים, צפויות לצנוח מכ-15 מיליארד דולר ב-2010 לכ-10 מיליארד דולר ב-2015.
בגרטנר טוענים כי ב-10 השנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במכירות הדיסקים - זרם ההכנסות הגדול ביותר בתעשייה, בשעה שנתח ההכנסות של המוזיקה המקוונת גדל במהירות. הורדות דיגיטליות ושירותי הזרמת מוזיקה, המוגדרים כשירותי מנוי, הם הגורמים המשפיעים הברורים בתעשיית המוזיקה המקוונת בשנים הקרובות.
בגרטנר מעריכים כי שירותי המנוי יהוו כמעט שליש (29%) מהוצאות משתמשי הקצה על מוזיקה מקוונת ב-2015.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.