המסחר בשוק המט"ח ננעל כאשר האירו ביציג של 5.03

הדולר התחזק ב-0.56% וננעל בשער יציג של 3.79 שקלים ■ פועלים: "המשקיעים בשוק המט"ח ממתינים כעת לישיבתו המוניטארית הבאה של בנק ישראל; גברו הציפיות להורדת הריבית השקלית"

המסחר במט"ח ננעל היום (ו') במגמה יציבה יחסית של האירו אשר ננעל בשער יציג של 5.03 שקלים. הדולר התחזק קלות אל מול השקל וננעל ביציג של 3.79 שקלים.

בבנק לאומי מעריכים כי "בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר מול הדולר והאירו על רקע מגמת המסחר בעולם, בדגש על התפתחויות בהתמודדות כלכלת גוש האירו בנוגע למשבר החובות".

בבנק הפועלים מציינים כי "המשקיעים בשוק המט"ח ממתינים כעת לישיבתו המוניטארית הבאה של בנק ישראל, הצפויה ביום שני הקרוב. זאת, לאחר שבשבוע שעבר פורסם על עלייה במדד המחירים לצרכן בשיעור של 0.1% בלבד, ובעקבות זאת גברו הציפיות להורדת הריבית השקלית".

להערכתנם של כלכלני בנק הפועלים "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כולל בישראל. כמו כן, נראה כי גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים זאת, על רקע האטה בצמיחת המשק. כמו כן, יושפע המסחר בשקל מהצפי להמשך הפחתת הריבית השקלית ובעקבות זאת, צמצום נוסף בפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית".