דירקטור ב-ECB: האיחוד האירופי צריך איחוד פיסקלי

חוזה מנואל גונזלס-פראמו, חבר הדירקטוריון של הבנק המרכזי האירופי: "ממשלות לא יכולות לצפות שהבנק המרכזי יממן גרעונות ציבוריים" ■ "זה הזמן שפוליטיקאים יהיו אמיצים"

חוזה מנואל גונזלס-פראמו, חבר הדירקטוריון של הבנק המרכזי האירופי (ECB), דוחק בפוליטיקאים של גוש האירו ללכת לקראת איחוד פיסקלי על מנת לסיים את משבר החוב המשתולל ביבשת.

"ממשלות לא יכולות לצפות שהבנק המרכזי יממן גרעונות ציבוריים", אמר גונזלס-פראמו בדברים שנשא אתמול באנגליה. "זה הזמן שפוליטיקאים יהיו אמיצים, וישלימו כמה שיותר מהר את הפרוייקט הגדול שהחל לפני 60 שנה, לעבר איחוד קרוב מאי פעם".

אתמול נמשכה ההתגוששות בין צרפת לגרמניה לגבי אגרות החוב האירופאיות. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי המשיך ללחוץ על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנושא אגרות החוב הכלל אירופאיות, נושא שגרמניה מתנגדת לו בתוקף, וקרא לאפשר לבנק המרכזי האירופי לבצע צעדים נחרצים על מנת להציל את שוק אגרות החוב הקורס של אירופה.

גונזלס-פראמו אמר כי זה יתרון לגוש האירו שהבנק מנוע מהדפסת כסף לטובת מימון המדינות החברות באיחוד. "הם חייבים להיות יותר שאפתניים במדיניות הפיננסית שלהם ויותר ממושמעים בניהול שלהם את כספי הציבור על מנת לתמוך ברמות החוב שלהם", אמר. "על ידי הכרחת פוליטיקאים למקד את מאמצי הרפורמה שלהם בקדימויות הנכונות, האיסור על מימון מוניטרי מציע תמריץ לאיחוד כלכלי קרוב יותר".