קוטנדו במו"מ להימכר לאקמאי ב-300-350 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מפתח שירותי האצת והפצת תוכן המאפשרים לאתרי אינטרנט ולארגונים גדולים לשפר את ביצועי האתרים ולפשט את ניהול הפצת התוכן

חברת הסטארט אפ הישראלית קוטנדו (Cotendo) בדרך להימכר לחברת אקמאי האמריקנית. המו"מ מתנהל לפי תג מחיר של 300-350 מיליון דולר. קוטנדו, שהוקמה בשנת 2008, מפתחת שירותי האצת והפצת תוכן (CDN and Site Acceleration) המאפשרים לאתרי אינטרנט ולארגונים גדולים לשפר את ביצועי האתרים ולפשט את ניהול הפצת התוכן. השירות מוצע בטכנולוגית מחשוב ענן.

קוטנדו הוקמה על ידי 3 יוצאי קומטאץ' - אודי תורג'מן, דוד דריי ורוני זהבי, המנכ"ל. החברה מכפר נטר נהנית מהכנסות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים. אקמאי הוקמה לפני 12 שנה, יש לה מכירות שנתיות של מיליארד דולר והיא שולטת ב-90% משוק הניהול והובלת התוכן. את ה-10% הנותרים חולקת קוטנדו עם מתחרות נוספות.

בין לקוחות החברה אפשר למצוא ספקי תקשורת מובילים, אתרי מסחר מקוונים, רשתות פרסום ורשתות חברתיות. מאז הקמתה גייסה החברה כ-39 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי מקרנות ההון סיכון בנצ'מרק, סקויה וטאניה (Tenaya Capital).

רוני זהבי, מנכ"ל החברה, סיפר ביוני האחרון (עם השלמת גיוס הון נוסף של 17 מיליון דולר) כי במטרה להמשיך את הצמיחה המואצת, החברה בוחרת שלא להגיע לאיזון תפעולי, אלא להגדיל את ההוצאות במטרה לאפשר את הגידול במספר הלקוחות: "יש לחברה 50 לקוחות משלמים בהם פייסבוק, זינגה, MyYearBook, קונדואיט הישראלית, ויסטה פרינט, חברת התרופות באייר ואחרות".

אקמאי, השולטת בשוק האצת התוכן, האשימה בעבר את קוטנדו בהפרת פטנט והגישה נגדה תביעה. "אנחנו לא מפחדים מתביעות ולא ניעלם", אמר אז זהבי. "אקמאי ידועה כחברה שממהרת להגיש תביעות נגד חברות אחרות".

קוטנדו מוכרת ישירות אך גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התקשורת האמריקנית AT&T, הסכם שיניב לה עשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

משלוש יוצאת אחת החברות שמעוניינות בקוטונדו
 משלוש יוצאת אחת החברות שמעוניינות בקוטונדו