יו"ר איגוד חברות הפרסום, מודי כידון, מתייצב לצד זכיינית ערוץ 2 קשת בבקשה להקפיא את תמלוגיה.
במכתב לשר התקשורת משה כחלון ולשר האוצר יובל שטייניץ, כותב כידון כי עליהם לאשר את הבקשה "כחלק מדאגה לטובת הענף, המעסיק אלפים רבים של עובדים, ולאפשר לו לצאת מהמשבר בנזק מועט".
מכתבו של כידון מגיע בעקבות מכתבו לשרים של יו"ר הזכיינית אברהם נתן, בו הוא מבקש לדחות את תשלום התמלוגים לסוף 2012. מדובר בתמלוגים בגובה של עד 10 מיליון שקל.
תעשיית הפרסום במשבר קשה
"תעשיית הפרסום כולה עוברת משבר מהקשים שידענו", כותב כידון, שגם קרא באחרונה לסייע לערוץ 10. "היקפי הפרסום הצטמצמו בשיעורים ניכרים, ועל ענף הפרסום עובר גל של צמצומים ופיטורים במטרה להתמודד עם המשבר. כדי לצלוח את ההאטה, יש לנהוג בראיהי כוללת ולהקל היכן שניתן, וזאת בכדי שתעשיית הפרסום תשרוד את הימים הקשים העוברים על כולנו".
בניגוד להחלטה הקשורה בערוץ 10, בקשתה של קשת אינה כרוכה בשינוי חקיקה, אלא ניתנת לביצוע בהחלטה מינהלית.
בבקשתה של קשת בנושא כתב נתן: "מהלך זה יוכל לסייע בהשבת הטלוויזיה המסחרית ושוק ההפקות לרמת תפקוד נאותה בטווח הזמן הקרוב".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.