לאחר טירוף הקניות בסוף השבוע האחרון, ובפרט ב"יום שישי השחור", ששלח מיליוני אמריקנים לממש את המבצעים שהוצעו להם לרגל עונת החגים בארה"ב, מתחילים להתברר המספרים החיוביים.
רשתות החנויות בארה"ב רשמו עלייה של 4% במכירות בשבוע שהסתיים ב-26 בנובמבר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד - מדובר בעלייה השבועית המשמעותית ביותר מאז ה-30 ביולי, כך על פי סקר שפורסם היום (ג') ונערך על ידי גולדמן זאקס והמועצה הבינלאומית למרכזי קניות. בהשוואה לשבוע הקודם, מדובר בעלייה של 1.7%.
"הקניות לרגל החגים נמצאות ללא ספק בתנופה אדירה, כשצרכנים ניצלו את שעות המכירה הארוכות ואת מבצעי 'יום שישי השחור', אמר מייקל ניימירה, אנליסט בכיר מ-ICSC. "בשבועות הקרובים המבצעים לרגל החגים ימשיכו להניע את הקונים ואת המכירות".
ב"יום שישי השחור" עצמו בזבזו האמריקנים בסך הכל 11.4 מיליארד דולר, כך על-פי נתוני Chicago-based ShopperTrak. מדובר בעלייה של כמיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות המקוונות עלו בשיעור של 24.3%, ומכירות נרשמו בכ-500 אתרי אינטרנט. תנועת הולכי הרגל עלתה ב-5.1%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.