רשת טיב טעם חתמה את הרבעון השלישי של 2011 עם ירידה של 2.7% בהכנסות, שהסתכמו ב-214.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 220.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרשת מונה היום 28 סניפים. 13 מתוכם פועלים בפורמט עירוני תחת השם "טיב טעם in the city".
כמו רשתות השיווק האחרות, גם רשת טיב טעם ספגה שחיקה ברווחיות. הרווח התפעולי של מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-5 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח של 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות התפעולית נשחק בתקופה זו מ-6.1% ל-2.36%.
"ראשית, מהלך איחוד המפעלים גרר עלויות ראשוניות לא מבוטלות. שנית, רשת כלי הבית DOMO ספגה הפסדים שרק ברבעון האחרון הסתכמו ב-500 אלף שקל. כל אלה מומנו על-ידי הרשת ולכן בנטרול שני גורמים אלה, ביצועי הרשת היו אפילו טובים יותר", אומר חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם.
שלום מותח היום (ד') ביקורת על יצרני המזון. "תראי מה קרה ברשתות השיווק שירדו ברווח לעומת יצרני המזון. אסם עלתה ברווחים. שם, כרגיל, החגיגות נמשכות. לרשתות אין מאיפה לקחת. לקחו להם אחוז אחד, מעיפים את המנהלים", הוא אומר - ומכוון לעזיבתם של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ומנהל העסקים הראשי, ריצ'י הנטר.
- איך אתה מסביר את העובדה שאסם נשארה חסינה?
"המחאה כנראה לא כוונה באופן נכון אל היעדים. כולם התנפלו על רשתות השיווק, למרות שאין מה להתנפל עליהן".
חברת טיב טעם, הכוללת גם את מפעלי הבשר, סיימה את הרבעון עם שחיקה של 3.8% במכירות. עם זאת, החברה רושמת עלייה בשיעור הרווח הגולמי שעלה בתקופה זו מ-28.3% ל-31.9%.
- איך אתה מסביר את העלייה ברווח הגולמי, העליתם מחירים?
שלום: "המחירים בפירוש לא עלו. ברשת הורדנו מחירים בצורה דרמטית בעשרות מוצרים. נקטנו במהלך של הורדת המחירים בימים א'-ד' בשבוע, באזורים מגזריים ובפריפריה. העלייה לכאורה ברווח הגולמי היא תוצאה של עיוות חשבונאי בהתחשבנות עם זכיינים הפועלים ברשת, שאני נלחם לבטלו".
החברה עצמה חתמה את הרבעון עם ירידה ברווח התפעולי מ-13.7 מיליון שקל ל-11.1 מיליון שקל, וזאת לצד שחיקה בשיעור הרווח מ-5% ל-4.2%. יחד עם זאת, בנטרול הכנסות חד-פעמיות בשני הרבעונים, עלה שיעור הרווח התפעולי מ-1.75% ל-2.9%.
בשורה התחתונה, חברת טיב טעם חותמת את הרבעון עם רווח נקי של 6.44 מיליון שקל. בעוד כשבועיים תחנך מעדנייה ראשונה בהוד-השרון, כפיילוט להקמת תת-רשת למעדניות.
במהלך 2012 צפויה הרשת להתרחב באזור המרכז. שלום מעריך כי הרשת תפתח 3-5 חנויות בגודל של 500-800 מ"ר כל אחת, כשהיעדים הם חולון, תל-אביב, אזור השרון, בקעת אונו ויפו.
- האם תבצעו קיצוץ נוסף בכוח-אדם?
"בשום פנים ואופן לא".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.