משרד התחבורה הודיע היום כי החל מהרבעון השני של שנת 2012 יוענקו תמריצי מס לכלי רכב פרטיים, שייובאו לארץ עם מערכות בטיחות מתקדמות, במטרה לעודד רכישה של כלי רכב בטיחותיים יותר.
במסגרת הכינוס ה-31 להנדסת רכב של לשכת המהנדסים, שהתקיים בתל אביב, אמר השר כץ כי תמריצי המס יחולו בשלב הראשון על עשר מערכות בטיחות מתקדמות, שפותחו לאחרונה בכלי הרכב.
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי הזיכוי במס הקנייה שסוכם בין משרד התחבורה ורשות המיסים עשוי להגיע לאלפי שקלים לכל כלי רכב. הטבות המס יינתנו בכלי רכב פרטיים ומסחריים חדשים, שמשקלם הכולל הוא עד 3.5 טון, וכן על כלי רכב פרטיים שייובאו לישראל ביבוא אישי. הזיכוי במס יחושב כהטבת מס קצובה, בהתאם לחבילת הבטיחות הקיימת ברכב. לכל מערכת בטיחות יינתן ניקוד שיבטא את גובה הזיכוי ממס הקנייה.
"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה חשיבות רבה ברכישת כלי רכב חדשים המאובזרים במערכות בטיחות מצילות חיים, שיש ביכולתן "לפצות" על טעויות של הגורם האנושי בכביש", אמר השר כץ.
אגף הרכב במשרד התחבורה הפיץ היום (א') הוראת נוהל ליבואנים המעגנת את מתן התמריצים לכלי רכב המצוידים במערכות בטיחות. פירוט מלא על נתוני מערכות הבטיחות והניקוד שניתן להן לצורך קבלת הטבות המס יפורסמו בקרוב באתרי האינטרנט של משרדי התחבורה והאוצר.
הטבות המס יחולו על מערכות בטיחות דוגמת מערכת סטייה מנתיב, המתריעה בעת סטיית הרכב לכיוון הנתיב הנגדי באמצעים קוליים ו-ויזואליים או על ידי הרעדת מושב הנהג. מערכת ניטור מרחק מלפנים, שמזהה מכשול הניצב לפני הרכב או מצב של אי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים ומתריעה על סכנת התנגשות באמצעות התראה קולית וויזואלית.
כמו כן, יינתנו הטבות מס על מערכת זיהוי "שטח מת" המזהה שטחים מתים, באמצעות שימוש בחיישנים הנמצאים בדפנות הצד האחריות של הרכב ומפעילות התראה מוארת במראה החיצונית המתאימה; מערכת בקרת שיוט מסתגלת, הדואגת לשמירת מרחק בטוח מהרכב שלפנים על ידי שליטה אוטומטית על המצערת והבלמים; מערכת הגנה על הולכי הרגל, המתריעה באמצעים קולים ו-ויזואליים על הולכי רגל החוצים או עומדים על הכביש לפני הרכב, בעת נסיעת הרכב במהירות של עד 30 קמ"ש; מערכת עזר לבלם, המסייעת לנהג במקרה של בלימת חירום; מערכת מצלמות רוורס, המותקנות בחלק האחורי של הרכב ומאפשרות צפייה פנוראמית מתא הנהג על המרחב הנמצא מאחורי הרכב בעת נסיעתו לאחור; מערכת חיישני לחץ אוויר, המתריעה מפני ירידה בלחץ האוויר בצמיגי הרכב, ומערכת חיישני חגורות בטיחות מאחור, המתריעה על אי חגירת חגורות בטיחות מאחור.
יצוין כי רוב המערכות מופיעות כיום כאופציות לבחירת הלקוח, בעיקר ברכבי יוקרה של 200 אלף שקל פלוס, ורק מיעוטן קיימות כסטנדרט או כאופציה בכלי רכב עממיים. בענף מעריכים כי הטבות המס בפועל יהיו סמליות ויסתכמו במאות בודדות של שקלים על מערכות, שחלקן עולות כיום 2500 דולר ויותר לצרכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.