חברת הסטארט-אפ MyThings, צמחה מתחת לרדאר במשך חמש שנים, וכעת הגיעה לרווחיות וצמיחה. בשנת 2010 היא רשמה מכירות בהיקף של 10 מיליון דולר, והשנה היא צפויה להציג צמיחה בהכנסות.
בני ארבל הקים ומנהל את MyThings, שמציעה טכנולוגיה שמאפשרת לאתרי מסחר מקוון להגדיל את מספר הביקורים החוזרים של הגולשים ואת ביצוע הרכישות. הטכנולוגיה של החברה לומדת את התנועה המקוונת של המשתמש, ומסיקה מה הוא מחפש או רוצה.
השלב הבא הוא להציע לו בדיוק את מה שהוא מחפש. אך כמו חברות אינטרנט אחרות, גם ב-MyThings למדו שקשה להרוויח כסף ממשתמשי הקצה ופנו אל אתרי התוכן והמסחר.
"כ-250 אתרי אינטרנט באירופה משתמשים בכלים שלנו, ו-100 נוספים יצטרפו בקרוב", אומר ארבל, "בגלל שאנחנו יודעים מהיכן הגולשים הגיעו, על מה הם מסתכלים וכמה זמן הם בילו בכל עמוד, אנחנו יכולים לשבץ עבורם פרסומות מותאמות אישית. אנחנו משנים למעשה את כל מערך הבאנרים באתר, כך שכל משתמש יצפה בפרסומות רלוונטיות עבורו.
"למשל אם חיפשת נעליים אדומות באתר מסוים ועזבת אותו" הוא מוסיף, "נוכל לשלוח לך פרסומת עם נעליים אדומות באתר הבא שתגלשי בו. המוצר הזה כבר רווחי, כאשר בשנה האחרונה התרחשה הקפיצה הגדולה בהיקף הפעילות שלנו".
* איך הטכנולוגיה עובדת?
ארבל: "אנחנו קונים שטח פרסום בזמן אמת, אנחנו חברים בבורסה של גוגל ובעוד עשרה אתרי מסחר למדיה. אנו קונים בכלים אוטומטיים, ומקבלים מידע לגבי איזה מקום חופשי, כמה זה יעלה, וקונים בהתאם. הבחירה שלנו בהתאמת הפרסומת לגולש נעשית על-פי מדדים התנהגותיים ולא קונטקסטואליים".
להביא לקוחות שלא ביקרו באתר
על-פי IVC, מאז הקמתה בשנת 2006 החברה גייסה 21 מיליון דולר, והיא מעסיקה 50 עובדים. את ההצלחה מייחס ארבל לשינוי הגדול שעובר תחום הפרסום בעולם.
"בעבר היו קונים מדיה ועובדים על תהליכי מיתוג ושיווק", אומר ארבל, "אבל היום הכול מבוסס על ביצועים מדידים. החברות המפרסמות התרגלו לקבל תוצאות מדויקות על רמת החשיפה של הקמפיין שלהן, והן מתעניינות רק בזה. אנחנו יכולים לזהות איפה המשתמש גלש קודם ויש לנו היכולת הטכנולוגית לקנות שטח פרסום ולבנות מערך פרסומות דינמיות בזמן אמת, זה משפר את הביצועים שלנו".
בעבר חברות הפרסום התמקדו בהכוונת משתמשים בפרסומות (Re-targeting) כדי להחזיר אותם לאתר שבו חיפשו מוצר. לדברי ארבל, היום החברות מבקשות להגיע אל הלקוחות עוד לפני שבכלל ביקרו באתר שלהם.
"כמו שהדגמתי קודם עם הנעליים האדומות, אם אנחנו יודעים מראש מה המשתמש מחפש, אנחנו יכולים להציע לו לא רק מוצרים מהאתר האחרון שהוא ביקר בו, אלא גם מאתרים אחרים", הוא אומר, "זה מנוע שאוסף מידע מכלים שונים כמו מנועי חיפוש, רשתות חברתיות או סרגלי כלים, ובאמצעותו מעצב את הפרסום למשתמש. המשמעות היא שנוכל להביא ללקוחות שלנו לקוחות חדשים מהרשת, כאלה שעוד לא ביקרו אצלם בעבר".
לדברי ארבל, חברות רבות בתחום נמנעות מפעילות בעולם מנועי החיפוש.
"עולם החיפוש הפך בהרבה מובנים לבלתי כלכלי כי ה'גרופונים' קונים בלי הכרה שטח בעמודי החיפוש, ובכל מחיר. אנחנו מחפשים מקומות אחרים שמשם נוכל להביא עוד משתמשים".
פועלים בעיקר באירופה
MyThings פועלת בעיקר באירופה, ובין משקיעיה נמצאת חברת טי-אונליין, שמנהלת את מנוע החיפוש הגדול בגרמנית וחברה-בת של ענקית התקשורת הבינלאומית דויטשה טלקום. בשנה האחרונה היא נבחרה להיות ספקית הרה-טרגטינג של קבוצת האתרים של טי-אונליין.
* למה אתם לא פעילים בשוק האינטרנט הגדול בעולם - ארה"ב?
"אנחנו בין השחקנים הגדולים באירופה, ובארה"ב התחרות ומבנה שוק שונים. יש לנו פעילות גם באסיה, הודו ויפן".
* מי המתחרות שלכם?
"Criteo שסירבה להצעת רכש של 800 מיליון דולר ודוטומי האמריקנית".
דוטומי של יאיר גולדפינגר נרכשה באוגוסט האחרון תמורת 295 מיליון דולר בידי ואליו-קליק האמריקנית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.