מנהלי קמפיין אירוח המשחקים האולימפיים בטוקיו בשנת 2020 החליטו לא לחזור על טעויות העבר - ולבזבז פחות כסף על הקמפיין.
ביפן התעוררה ביקורת ציבורית גדולה על הקמפיין הכושל של טוקיו לאירוח האולימפיאדה ב-2016, שבו זכתה בסופו של דבר ריו זה ז'ניירו הברזילאית. עלות הקמפיין למשלם המסים היפני הגיעה ל-150 מיליון דולר. הפעם, התחייב מנכ"ל הקמפיין מסאטו מיזונו ל"רויטרס", התקציב יקוצץ ב-50%, לאיזור ה-75 מיליון דולר.
"למדנו הרבה על התנהלות כלכלית במהלך קמפיין 2016, כך שהפעם נצטרך להיות הרבה יותר חכמים", התבטא מיזונו. "כמו בחיים האמיתיים, אם יש לך כסף - אתה שואל את עצמך 'למה לא לאכול סטייק'. אבל יש לנו תקציב קטן יותר הפעם, אז נאכל נודלס. וזה בסדר".
טוקיו הפכה ב-1964 לעיר הראשונה באסיה שמארחת את המשחקים האולימפיים. לאחר מכן, נחתו המשחקים שוב ביפן (סאפורו 1972), בדרום קוריאה (סיאול 1988) ובסין (בייג'ין 2008).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.