קו אחד, 3 שיחות: משרד התקשורת בודק השירות החדש של בזק

מבזק נמסר: "מדובר בציוד קצה משוכלל שבזק מציעה ללקוחות. אנו בטוחים שמשרד התקשורת יעודד שירותים מתקדמים וחדשניים לטובת ציבור הלקוחות"

שירות חדש שהשיקה חברת בזק עומד במרכז בדיקה של אגף הפיקוח במשרד התקשורת. במסגרת השירות, Callbox, השיקה בזק קופסה חכמה שמהווה נתב אלחוטי לאינטרנט ומשלבת אפשרות לביצוע שלוש שיחות במקביל על קו אחד.

השירות החדש מוענק על ידי ספקיות האינטרנט המתחרות בבזק, שמחזיקות ברישיון להעברת טלפוניה על גבי קו אינטרנט (Vob). זאת מאחר שלבזק אין רישיון כזה, ומדיניות התעריפים החלה עליה מחייבת אותה בתשלום דמי שימוש חודשיים עבור כל קו טלפון.

היות שבשירות ניתן להוציא שלוש שיחות במקביל, בודק משרד התקשורת האם החברה חייבת לדרוש תשלום עבור שלושה קווים. בבזק טוענים כי מדובר בהוצאה ובקבלת שיחות על גבי קו אחד, וגם במספר אחד בלבד, ולכן ברור שהחברה לא תגבה תשלום משולש.

ואולם, במשרד מעוניינים לבדוק בעיקר את הסוגיה הכרוכה בתשלום עבור קו האינטרנט העירום, שכן לבזק יתרון בעניין. לקוח של ספקית אינטרנט משלם 25 שקל לבזק עבור שירותי טלפוניה מספק אינטרנט, ואילו מלקוח בזק נחסך תשלום זה.

מבזק נמסר: "מדובר בציוד קצה משוכלל שבזק מציעה ללקוחות. אנו בטוחים שמשרד התקשורת יעודד שירותים מתקדמים וחדשניים לטובת ציבור הלקוחות".