אזור רכס לבן בירושלים ניצל מבנייה עתידית, במה שכונה כתוכנית ספדיה בדלת האחורית, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה היום (ג') את סימון רכס לבן לבנייה במסגרת תוכנית המתאר המחוזית לירושלים, שאושרה בוועדה.
כזכור, בתחילת השבוע הביעה החברה להגנת הטבע חשש לאור סימון רכס לבן במערב ירושלים לבנייה עתידית במסגרת תוכנית המתאר המחוזית החדשה למחוז ירושלים. אלמנט הבנייה באזור רכס לבן נכלל בתוכנית ספדיה, שבוטלה לפני יותר מ-4 שנים. תוכנית ספדיה ביקשה להקים כ-20 אלף דירות בשטחי עמק ארזים, רכס לבן והר חרת שבמערב ירושלים, אך בוטלה בפברואר 2007 כשהמועצה הארצית קיבלה את אלפי ההתנגדויות שהוגשו לה, לאחר מאבק ציבורי מהגדולים שנראו בישראל.
אולם סימון רכס לבן לבנייה עתידית נקבע בספטמבר בוולנת"ע (הוועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים) במסגרת דיוני תוכנית המתאר המחוזית לירושלים, תמ"מ 1/30.
במסגרת אישור תוכנית המתאר המחוזית היום במועצה הארצית לתכנון ולבנייה נקבע שרכס לבן לא מיועד לפיתוח לקראת שנת היעד של תוכנית המתאר, שנת 2020, ולכן נקבע שהשטח לא יסומן לבנייה. עם זאת, ציינה המועצה הארצית שהשטח ייבחן ככל שיעלה הצורך בפיתוח עתידי, וזאת בכפוף לאישור תוכנית מחוזית עתידית.
החברה להגנת הטבע מסרה בנוגע להחלטה הקשורה ברכס לבן: "לפני כחמש שנים המועצה הארצית דחתה את תוכניות הבנייה במערב ירושלים, תוך החלטה להשקיע בתחום העיר ירושלים פנימה ולמצות את עתודות הקרקע הקיימות והזמינות בשטח הבנוי. יש להמשיך ולדבוק במדיניות זו. רכס לבן והר חרת שבמערב ירושלים הם שטחים רגישים מעין כמותם ויש להותיר אותם טבעיים וללא פיתוח".
החלטות נוספות במסגרת אישור תוכנית המתאר המחוזית לירושלים כוללות הוספת שטח באזור רמת רחל לעתודות הפיתוח העירוני של ירושלים, אישור פיתוח בחלק מאזור מצפה נפתוח תוך גריעת 190 דונם מהיער ובמורדות הדרום מערביים, אישור פיתוח עתידי למגורים בתוכנית מחוזית במורדות אורה, הרחבת שטח הפיתוח של אבו גוש ואישור הקמת אזור תעסוקה משותף למבשרת ציון ולירושלים בהר חרת.
כן הוחלט על פיתוח התחבורה בכביש 16, תוואי הרכבת הקלה ותוואי הרכב לבית שמש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.