ת"א ננעלה בירידות שערים של עד 2.5% במחזור נמוך

הדיווח מכיוון אירופה על הקמת שני מנגנוני חילוץ נפרדים, הצליח לעודד מעט את הסנטימנט בשווקים, אך הדיווחים כי גרמניה מתנגדת ליוזמה הפילה שוב את השווקים ■ ברקליס: "כלכלת ישראל עודנה חזקה, אולם צפויה להיחלש בתקופה הקרובה"

ירידות שערים נרשמו היום (ד') בבורסה בת"א נוכח הסנטימנט השלילי בחו"ל, כאשר קצב האירועים באירופה המשיך להכתיב לשווקים את הכיוון. רק אמש דווח ב"פייננשל טיימס" על האפשרות ששתי קרנות החילוץ הגדולות יאוחדו, מה שהרים את השווקים, אך היום בצהריים דווח כי גרמניה מתנגדת ליוזמה, מה שהפיל שוב את הבורסות והוביל לנעילה שלילית בשוק המקומי.

אירופה ממקדת את מרכז הכובד של הגורמים המשפיעים על כיוון המסחר; כאמור, התקשורת הזרה מדווחת כי גרמניה מתנגדת ליוזמה לאחד את שתי קרנות החילוץ הגדולות - EFSF ו-ESM - לכדי קרן אחת בהיקף של כמעט טריליון אירו. בפסגת האיחוד האירופי בבריסל ביום ו' ידונו האירופים גם בנושא זה, בנוסף לדיון על הידוק פיסקאלי וגיבוש אמנה חדשה לאיחוד האירופי.

גורם רשמי בממשלת גרמניה אמר היום כי גרמניה פסימית לגבי סיכוייה של ועידת הפסגה לגבש הסכם ולהציג פיתרון למשבר החוב באירופה. על פי אותו גורם מגרמניה, ממשלות רבות באירופה עדיין לא הפנימו את כובד המשקל של הנסיבות בשטח. "משיחות שניהלנו בימים האחרונים אנו מקבלים את הרושם כי הגיבורים של משבר החוב, טרם הבינו כמה חמור המצב", אמר אותו גורם רשמי שבחר להישאר בעילום שם.

פישר: "המשק הישראלי בסדר"

בחזרה לת"א; נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, סקר היום את מצבה של כלכלת ישראל בסקירה כלכלית מיוחדת שנתן לחברי ועדת הכספים של הכנסת. "המשק הישראלי בסדר ובמצב מאקרו יחסית טוב. יש לנו הרבה יותר דרגות חופש מאשר למדינות באירופה ואפילו בארה''ב. זו תוצאה של דברים החיובים שהממשלות עשו בעבר. אם נתנהג בסדר, אז נוכל גם להתמודד בהצלחה עם הסיכונים שעומדים בפנינו. מה זה הצלחה? לא נצטרך להיכנס למיתון. אבל אין ספק שמה שקורה מסביבינו משפיע עלינו ולכן לא נוכל לצמוח כמו שצמחנו פעם. אי אפשר שלא נהיה מושפעים מהמשק העולמי", אמר פישר.

בברקליס קפיטל הביעו עמדה דובית במקצת לגבי כיוון כלכלת ישראל לזמן הקרוב והעריכו כי "כלכלת ישראל עודנה חזקה" אולם צפויה להיחלש בתקופה הקרובה. בברקליס מציינים כי למרות שהכלכלה המקומית פחות פגיעה מבעבר ולמרות קצב הצמיחה המעודד, צפוי המשק המקומי לספוג האטה בצמיחה ברבעונים הקרובים. בברקליס צופים בישראל צמיחה של 4.8% בשנת 2011, וכן צמיחה של 2.5% ו-3.3% בשנים 2012 ו-2013 בהתאמה.

אורמת חילקה דיבידנד ענק

סלקום ריכזה עניין לאחר שנודע כי מצבת העובדים בעקבות המיזוג בין סלקום ונטוויז'ן תפחת בכ-700 עובדים, ולא ב-140 כפי שהודיעה סלקום בתחילת השבוע - כך נודע ל"גלובס". שתי החברות יאטו את קצב גיוס העובדים החדשים. מלכתחילה, המספר שסיפקה סלקום בהודעתה נשמע נמוך, מאחר שבחברה מועסקים 4,700 עובדים, ובנטוויז'ן כ-2,000 עובדים - ובמסגרת המיזוג היה סביר שיפוטרו יותר.

כלכלני S&P מעלות פרסמו הבוקר את דירוגי האשראי של הבנקים הגדולים בישראל, שנותרו למעשה ללא שינוי עם תחזית דירוג יציבה. הדירוג של לאומי , פועלים , מזרחי טפחות והבינלאומי נותר על +AA ואילו זה של דיסקונט על -AA. כאמור, לכל 5 הבנקים תחזית דירוג יציבה.

מניית שמן נפט וגז התחילה להיסחר היום בבורסה, לאחר ההנפקה. יו"ר החברה הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. המחיר האפקטיבי של המניה בהנפקה עמד על 23.8 אגורות.

אורמת הודיעה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך של כ-90 מיליון דולר, שהם כ-336.5 מיליון שקל ו-2.83 שקל למניה. הדיבידנד מחולק מתוך יתרות מזומנים של כ-96 מיליון דולר, הנושאים תשואה נמוכה. יתרת הרווחים הראויים לחלוקה, לפני חלוקת הדיבידנד הסתכמה בכ-438 מיליון דולר ולאחר חלוקת הדיבידנד ב-348.5 מיליון דולר. יום האקס של הדיבידנד נקבע ל-14 בדצמבר 2011 ויום התשלום יהיה ב-27 לדצמבר 2011.

פרוטליקס המשיכה להיות במוקד לאחר שמנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) הודיע לה אתמול על דחייה של שלושה חודשים בבחינה שלו לאישור הבקשה לאישור מהיר (NDA) של התרופה שלה לטיפול במחלת הגושה. ה-FDA ישלים את בחינת הבקשה עד 1 במאי 2012.

קבוצת אידיבי של נוחי דנקנר המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על תוכנית האגרסיבית של רכישת אג"ח של החברות בקבוצה. IDB תבצע תוכנית רכישה עצמית של אגרות חוב ב-150 מיליון שקל וכלל תעשיות בסכום דומה, ובכך הן מצטרפות לדיסקונט השקעות שתרכוש אג"ח ב-250 מיליון שקל, כור ב-250 מיליון שקל ונכסים ובנין ב-120 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]