אנשי צוות שיכורים הנוטלים כדורי הרגעה, טעויות אנוש חמורות, מטוסים ישנים מימי הסובייטים והתקפי פאניקה של טייסים. כך מתאר היום (ד') העיתון "וול סטריט ג'ורנל" את משבר התעופה ברוסיה, בכתבת רוחב על ענף התעופה הרוסי בעקבות שורה של התרסקויות מטוסים השנה.
חקירות על 9 מקרי התרסקויות של מטוסים מסחריים בשנה האחרונה, כולל התרסקות אחת שהביאה להרג נבחרת הוקי קרח, העלו ממצאים חמורים למדי. בשורה התחתונה, כאמור, צוותי התעופה הרוסים לא מתפקדים, נכנסים לפאניקה, שותים אלכוהול בעת טיסות, מצויים תחת השפעת תרופות הרגעה ועוד. באחת ההתרסקויות, הנווט השתמש בציוד הלא נכון וכיוון את המטוס לעבר עץ, הרחק ממסלול הנחיתה.
"אני לא יודע מה עוד צריך לקרות כדי שיטפלו במשבר המערכתי הזה", אמר סגן שר התחבורה הרוסי ולרי אוקולוב, בכינוס חירום בנושא באוקטובר.
מספר מקרי התרסקויות המטוסים ברוסיה חרג השנה אפילו ממדינות לא מפותחות כמו קונגו ואינדונזיה. 8 מתוך 9 המטוסים שהתרסקו היו מטוסים ישנים מימי ברית המועצות, אך ב"ג'ורנל" מדגישים כי רוב ההתרסקויות לא נבעו מציוד מיושן אלא מטעויות אנוש ומהכשרה עלובה של טייסים שלא מכירים לעומק את כללי הבטיחות המודרניים.
מומחיים מצביעים גם על כשלים מבניים בענף התעופה הרוסי, שם "אנשים מגבים אחד את השני" למרות הטעויות. "דברים כאלה רואים באפריקה ובדרום מזרח-אסיה", אומר ביל ווס, נשיא ארגון בטיחות התעופה, ארגון גלובלי שסייע לרוסיה לפני 5 שנים.
גורמים רשמיים ברוסיה דוחים את ההשוואה למדינות לא מפותחות וטוענים כי הידוק הרגולציה והפיקוח יתנו בקרוב את אותותיהם. מדובר במהלכים שהתניעה הממשלה בעקבות גל ההתרסקויות בשנה האחרונה. סרגיי מסטרוב, בכיר ברשות התעופה הרוסית, מבטיח שהידוק הפיקוח "ישנה את המצב באופן רדיקלי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.