יחימוביץ': הפיטורים בענף הסלולר לא מוסריים - עצרו אותם

יו"ר מפלגת העבודה: "חברות הסלולר הרוויחו 11.8 מיליארד שקל מ-2008, ובעלי השליטה משכו דיבידנדים ב-13 מיליארד שקל; אין הצדקה לפיטורים ההמוניים כעת"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', קוראת היום (ד') לחברות הסלולר להפסיק את פיטורי העובדים בענף, וזאת בעקבות ההודעות של פרטנר ושל סלקום על כוונתן לפטר עובדים. רק אתמול (ג') נחשף ב"גלובס" כי הפיטורים בסלקום יהיו למעשה בהיקף של 700 עובדים - ולא 140 עובדים כפי שהודיעה החברה באופן רשמי.

"השבוע דווח על פיטורים צפויים של כ-700 עובדים בסלקום", כותבת יחימוביץ' לראשי חברות הסלולר. "ידיעות אלה מצטרפות לפיטורים מתוכננים של כ-60 עובדים בפלאפון ושל כ-500 עובדים לכל הפחות בפרטנר. הפיטורים יגרמו לכך שאלפי משפחות בישראל יאבדו את מטה לחמן בבת-אחת ויספגו מכה כלכלית וחברתית אנושה, כתוצאה מהתנהגותכם אשר אין לה כל הצדקה מוסרית ואף לא הצדקה כלכלית".

יחימוביץ' טוענת כי חברות הסלולר הרוויחו מיליארדי שקלים בשנים האחרונות, ובעלי השליטה משכו דיבידנדים גדולים, ומכאן שאין הצדקה לפיטורים: "מ-2008 ועד סוף הרבעון השלישי של 2011 הצגתם במשותף רווח נקי של כ-11.8 מיליארד שקל, וחילקתם דיבידנד מצטבר בגובה של 13 מיליארד שקל. יש מעט מאוד תעשיות בישראל הנשלטות על-ידי 3 חברות בלבד, שמציגות נתונים כאלה. לעובדים שאתם מתכוונים לפטר - בבוטות, ביד בקלה ובזלזול - היתה תרומה עצומה לדוחות הכספיים המצוינים שלכם".

ברבעון השלישי של 2011 נרשמו ירידות ברווחי חברות הסלולר, בעיקר בשל שינויים רגולטוריים שנמשכים בימים אלה ולתוך שנת 2012. שינויים אלה מחריפים את התחרות בענף, ולפיכך החליטו החברות הגדולות להתייעל ולצמצם הוצאות באמצעות פיטורי עובדים.

"למרות שהרווחים שלכם נותרו גבוהים גם ברבעון השלישי של 2011, בו רשמתם רווח נקי מצטבר של 632 מיליון שקל, אתם בוחרים לפטר עובדים רק משום שאתם חוששים מהאטה עתידית במשק ומכניסה של מפעילי סלולר חדשים", כותבת יחימוביץ'. "במקום להפגין סולידריות ואנושיות, שכל-כך מתבקשות בעת הזו של האטה כלכלית וגם עשויות לשפר את התדמית שלכם בקרב ציבור הצרכנים הישראלי - אתם מפגינים חוסר נכונות להסתפק ברווחים העצומים שגרפתם עד כה ובחגורות השומן שיצרתם לעצמכם, ומנצלים את ההזדמנות לפיטורי עובדים".

יחימוביץ' טוענת כי הציבור הרחב לא יישאר אדיש לפיטורים: "ייתכן כי אתם סבורים שפיטורים כאלה אינם מעניינים את לקוחותיכם; אתם טועים. ויום אחד, כשתרצו לדעת מה עורר את המחאה הבאה, זכרו את שיקול-הדעת הלקוי שהפגנתם במהלכים הללו.

"אני קוראת לכם לחדול מהליכי הפיטורים הללו לאלתר, ומציעה לכם להשתמש במיליארדי השקלים שצברתם בשנים האחרונות כדי לשמר את העובדים גם בתקופות הנחשבות לטובות מאוד עבורכם, ולא רק בתקופות מצוינות. אני משוכנעת כי הדבר יעניק לכם כמה נקודות זכות, שכל-כך חסרות לכם אצל הצרכן הישראלי".