דיווח: גרמניה דחתה טיוטת הסכם הכולל מנגנון חילוץ חדש

על פי הדיווח: ההצעות שנידונו במסגרת טיוטת ההסכם היו מתן רישיון בנקאי קבוע לקרן החילוץ ורעיון האג"ח הכלל-אירופאיות לאיזור האירו ■ גורם בכיר בגרמניה: "אנו דוחים את ההידברות הזו" ■ הדיווח שלח את המדדים בוול סטריט לירידות חדות

גרמניה דחתה כמה צעדים עקרוניים שנידונו במשא ומתן שהתנהל בפסגת האיחוד האירופי היום בבריסל. כך מדווח הערב (ה') "רויטרס". בין ההצעות שנידונו מתן רישיון בנקאי קבוע לקרן החילוץ ורעיון האג"ח הכלל-אירופאיות לאיזור האירו, כך אמר גורם בכיר בגרמניה ל"רויטרס".

על פי טיוטת ההצעה, קרן החילוץ של אירופה תקבל רישיון קבע כגוף בנקאי ולצידה יתנהל אותו מנגנון מוכר וזמני של קרן החילוץ הידועה בשם EFSF. חיזוק מנגנוני החילוץ של אירופה נתפס כצעד מרכזי בניסיונות האירופיים לבלום את משבר החוב. "אנו דוחים את ההידברות הזו", אמר המקור הגרמני שדיבר בעילום שם.

הדחייה של גרמניה את טיוטת ההסכם הגיעה דקות ספורות לפני נעילת המסחר בוול סטריט ושלחה את המדדים בניו-יורק לירידות חדות של כ-2% כאשר המשקיעים מוטרדים מתוצאות הוועידה.

"רויטרס" ששם את ידו על טיוטת ההסכם דיווח כי קרן החילוץ הקבועה שהציעו מנהיגי אירופה עשויה להיקרא ESM) European Stability Mechanism). קרן זו אמורה להיות חלק מהשינוי הפיסקלי לגוש האירו, הכולל הידוק תקציבי ונהלים חדשים לגבי חובות המדינות.

עוד מראה טיוטת ההסכם כי קיימת נכונות להקדים את השקת הקרן הקבועה ליולי 2012 וכאמור לתת לקרן רישיון בנקאי. מהלך זה יאפשר לקרן החילוץ החדשה לקבל גישה לבנק המרכזי של אירופה ולהגדיל את יכולתה להתמודד עם משבר החוב באירופה.