מט"ח: הדולר ננעל ביציג של 3.77 שקלים; האירו 5.02

האירו התחזק היום ב-0.35% ■ בנק הפועלים: "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם"

המסחר בשוק המט"ח ננעל היום (ו') כאשר האירו התחזק ב-0.35% וננעל בשער יציג של 5.02 שקלים, בעוד הדולר התחזק ב-0.58% וננעל בשער יציג של 3.77 שקלים.

בבנק הפועלים מעריכים כי "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כולל בישראל. כמו כן, נראה כי גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים זאת, על רקע האטה בצמיחת המשק. בנוסף, יושפע המסחר בשקל מהצפי להמשך הפחתת הריבית השקלית ובעקבות זאת, צמצום נוסף בפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית".

גם בבנק לאומי מציינים כי "בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר מול הדולר בדומה למגמת המסחר בעולם, ועל רקע המגמה בשוק המניות והאג"ח. כך, המשך המגמה השלילית בשוק המניות וירידות נוספות באפיק הצמוד יתמכו בהיחלשות נוספת של השקל ולהיפך".

אתמול הודיע הבנק המרכזי האירופי בראשותו של מריו דרגי כי חתך בפעם השנייה ברציפות את הריבית המרכזית בגוש האירו. דרגי הוריד את הריבית בכ-0.25% לשיעור של 1% וקיים לאחר מכן מסע"ת. בארה"ב התפרסמו אתמול התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שירדו לרמה של 381 אלף תביעות (מתחת לצפי) ונתוני המלאים הסיטונאיים (צפי לעלייה של 0.4%).