בנק לאומי: "להחזיק בסקטור האנרגיה מעל למשקל השוק"

בנק הפועלים: "למרבית המשקיעים, אשר מאופיינים בפרופיל סיכון נמוך עד בינוני, מומלץ לשמור על רכיב מנייתי מצומצם" ■ לאומי: "התנודתיות החריפה תימשך ואופן ניהול המשבר באירופה יכתיב את כיוון השוק"

הימים האחרונים מאופיינים ברגישות גבוהה בשווקים בעולם, בעיקר לאור הורדות הדירוג והפסגה הגורלית המתקיימת היום (ו') באירופה, ממנה עולה בעיקר אכזבה בקרב המשקיעים.

בבנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי "שוק המניות המקומי ממשיך להפגין רגישות גבוהה לכותרות הכלכליות מהעולם, בעיקר מאירופה, ומתן חשיבות פחותה לנתונים הכלכליים "הטהורים" של המניות עצמן. לצד התנודתיות העזה בבורסה, ניכרת גם ירידה חדה במחזורי המסחר כשהמחזורים הנמוכים בעצמם תורמים גם הם לתנודתיות העזה בשוק".

"לאור זאת", מעריכים בבנק הפועלים, "רמת הסיכון בשוק המניות המקומי נותרה גבוהה מאוד. אנו סבורים כי היא תישאר כזו, כל זמן שלא ניווכח בשיפור כלכלי בר קיימא בכלכלה האירופית, ובהיפוך מגמה בשוקי המניות הגלובליים. לכך נוסיף את עונת הדוחות לרבעון השלישי, שהסתיימה בנימה שלילית עם ירידה של כ-20% ברווח הנקי המצרפי של חברות המעו"ף, ואת הפסימיות של הצרכן המקומי, כפי שמשתקפת במדד אמון הצרכנים. לפיכך, אנו ממשיכים להעריך כי למרבית המשקיעים, אשר מאופיינים בפרופיל סיכון נמוך עד בינוני, מומלץ עדיין לשמור על רכיב מנייתי מצומצם, בשל התנודתיות שצפויה להמשך בבורסה. עם זאת, ללקוחות המאופיינים בפרופיל סיכון גבוה, ואשר מודעים לתנודתיות, שלהערכתנו תמשיך לאפיין את שוק המניות בטווח הנראה לעין, אנו סבורים כי מניות מסויימות נסחרות כיום במחירים נוחים להשקעה".

כלכלני בנק לאומי מציינים כי "סקטור הנדל"ן בלט השבוע בירידות שערים, בהובלת מימושים במניית גזית גלוב. סקטור האנרגיה, לעומת זאת, המשיך לבלוט באיתנות יחסית. זו, נרשמה על אף דיווחים בתקשורת כי פרסום ממצאי בלוק 12 ידחה בעקבות קשיים. עוד פורסם בתקשורת כי חברת החשמל דורשת מהשותפות במאגר תמר להתחייב שלא ימכרו ללקוחות אחרים גז במחיר הנמוך מ- 5.1-5.4 דולרים למיליון BTU, מחיר גבוה יחסית. כאמור, הדיווחים לא השפיעו לרעה על מניות הסקטור והן המשיכו להציג ביצועים טובים מביצועי המדדים המובילים. אנו מעדיפים כי החשיפה אליו תהיה במשקל הגבוה ממשקלו במדד. זאת, בשל היות הסקטור מושפע פחות מהמתרחש בזירה המאקרו כלכלית העולמית והפוטנציאל הכלכלי הגבוה של מאגריו".

בלאומי מעריכים כי "בטווח הקצר, התנודתיות החריפה צפויה להימשך ואופן ניהול המשבר באירופה יכתיבו את כיוון השוק. יש לקחת בחשבון גם את הסיכונים הייחודיים לשוק המקומי הנובעים מהרגישות לשינויים בסביבה הגיאופוליטית ואת ההשפעות האפשריות של החלטות ועדת הריכוזיות וועדת טרכטנברג. כל אלה מדגישים את החשיבות שבהתנהלות מושכלת וזהירה לנוכח רמת הסיכון הגבוהה. להערכתנו, מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והטכנולוגיה מעל למשקל השוק. אולם, גם שם צפוי המסחר להתאפיין בתנודתיות. בהסתכלות לטווח הארוך, רמת המכפילים נמוכה".

בשוק האג"ח, מעריכים בלאומי כי "הריבית המוניטארית צפויה להיוותר יציבה בטווח הקרוב, ואף עשויה להמשיך לרדת. אולם, לאור נתונים המצביעים על גידול בגירעון התקציבי והעלייה בסבירות לגיוסים ממשלתיים, אנו סבורים כי יש לשמור על מח"מ בינוני בחלקו הממשלתי של התיק. הציפיות האינפלציונית הנגזרות משוק ההון ואלו של החזאים עומדים ברמות דומות. על כן, אנו ממליצים על החזקה מאוזנת בין האפיק הצמוד לזה השקלי".