וול סטריט זינקה לאור נתונים חזקים והפסגה באירופה

מדד אמון הצרכנים לדצמבר עלה ל-67.7 נקודות בעוד שבשוק ציפו ל-65.6 נק' ■ באירופה, כמעט כל מדינות האיחוד האירופי תומכות באמנה פיסקלית חדשה באיחוד ■ רויטרס: סין תשקיע 300 מיליארד דולר בארה"ב ובאירופה ■ טבע הוסיפה 1.2%

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') בעליות שערים לאור ההתקדמות שהושגה היום באירופה, לקראת גיבוש אמנה חדשה באיחוד האירופי ויצירת איחוד פיסקלי. כמעט כל מדינות האיחוד תומכות באמנה, שמטרתה לוודא כי מדינות האיחוד יעמדו ביעד גירעון של 3% מהתוצר מדי שנה, ומדינה שלא תעמוד ביעד הגירעון - תיקנס. (לסיפור המלא)

מדד S&P 500 עלה השבוע רק ב-0.9% לאחר שנפל אמש ב-2.1% בעקבות אכזבה מהבנק המרכזי האירופי שניפץ את הספקולציות לפיהן הוא יגביר בקרוב את רכישות האג"ח שלו באירופה. העליות היום בשוק התחזקו לאחר פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר, שעלה לרמה של 67.7 נקודות - שיא של חצי שנה ומעבר לתחזיות האנליסטים. מדד הדאו ג'ונס השלים יום עליות רביעי מתוך 5 ימי מסחר השבוע, וסיים את השבוע כשהוא נושק לרמה של 12,200 נקודות.

כאמור, עיקר תשומת הלב הופנה היום לעבר אירופה. מעבר להסכמות על אמנה פיסקלית חדשה באיחוד האירופי, נשיא המועצה האירופית הרמן ואן רמפוי אמר כי מדינות אירופה החזקות יקצו לקרן המטבע 200 מיליארד אירו כדי לסייע למדינות החלשות יותר. הוא הוסיף כי בקרוב תמונף קרן הסיוע הגדולה EFSF, וכי ישנה הסכמה להשיק קרן סיוע קבוצה בהיקף של 500 מיליארד אירו.

מה חושבים אנליסטים על הפסגה באירופה?

אך האם ההסכמות באירופה סוללות את הדרך לפעולה גדולה יותר של הבנק המרכזי, פעולה לה מייחלים המשקיעים מזה חודשים רבים? אם להתבסס על דיווח ברשת CNBC, הרי שהתשובה לפי שעה הינה שלילית. 2 גורמים בבנק המרכזי מסרו ל-CNBC כי אין החלטה להגביר את קצב רכישות האג"ח. במילים אחרות, הבנק המרכזי לא מתכוון לשלוף בקרוב את ה"בזוקה" לה מחכים המשקיעים. (לסיפור המלא)

"אנחנו מתחילים לראות את ההשפעות השליליות של המשבר באירופה על ארה"ב, כאשר חברות כבר החלו לחתוך את תחזיות הרווח שלהן", אמר לאתר מרקטוואץ' האנליסט פיטר בוקבר מבית ההשקעות מילר טבק. דאס מואין, כלכלן ב-Principal Global Investors, אמר לסוכנות בלומברג כי "חשוב לקחת את הדברים בפרופורציה ובשורה התחתונה כשמסתכלים על הנתונים הכלכליי שיוצאים בארה"ב רואים שהיא יותר חזקה משווקים מפותחים אחרים".

על המסחר היום השפיעו גם נתוני מאקרו; נתון הגירעון המסחרי של ארה"ב פורסם לפני הפתיחה וירד בחודש אוקטובר לשפל של 10 חודשים - 43.5 מיליארד דולר. אך לאחר הפתיחה קיבל השוק זריקת עידוד ממדד אמון הצרכנים אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר: אנליסטים בשוק ציפו למדד של 65.6 נקודות (לעומת 64.1 נק' בחודש שעבר) אך הנתון הפתיע ועמד על 67.7 נקודות - שיא של חצי שנה.

חדשות טובות נוספות לשוק הגיעו מכיוון סין: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הבנק המרכזי של סין מתכונן להשיק 2 קרנות השקעות חדשות שיבצעו השקעות פיננסיות בארה"ב ובאירופה, בהיקף של 300 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

Blue Coat נוסקת יותר מ-40%

מבין המניות הבולטות היום בשוק, טבע עלתה לאחר שחטיבת החברה בבריטניה השיקה היום את תרופת ה-Orlistat, הגרסה הגנרית הראשונה בבריטניה לתרופת ה-Xenical של חברת התרופות השווייצרית רוש. מדובר בתרופה המיועדת לטיפול בהשמנת יתר.

מניות הפיננסים הובילו את העליות בשוק, כמו למשל מורגן סטנלי , גולדמן זאקס ו-JP מורגן . מניית ג'נרל אלקטריק עלתה לאחר שהדירקטוריון אישר העלאת הדיבידנד שהיא מחלקת למשקיעים מדי רבעון ב-2 סנט למניה. זוהי העלאת הדיבידנד הרביעית של GE מיולי 2010.

בסקטור הטכנולוגיה, מניית Blue Coat Systems (סימול: BCSI) נסקה ב-43% במחזור ענק לאחר שספקית מוצרי אבטחת הרשת הסכימה להימכר ל-Thoma Bravo תמורת 1.3 מיליארד דולר. מדובר במחיר של 25.81 דולר למניה, הגבוה ב-48% ממחיר הסגירה של המניה אמש.

מניית קומברס קפצה לאחר שהחברה פרסמה דוחות רבעוניים שהיו טובים מתחזיות האנליסטים בשוק; החברה הרוויחה 35 מיליון דולר ברבעון על הכנסות של 453 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]