אחרי שקטגוריית נשנושי הגזר רשמה הצלחה בארה"ב בשני העשורים האחרונים, קבוצת שטראוס מנסה לשחזר את ההצלחה הזאת בישראל. היום (ב') השיקה החברה שני מוצרים תחת המותג "נשנושי גזר". מדובר במארזים של גזר קלוף טרי בשתי צורות - גזר בייבי ובחיתוך אצבעות. הקבוצה מצפה לרשום בשנה הראשונה מכירות של 12-13 מיליון שקל.
השקת המוצרים הייתה כרוכה בהקמה של מפעל חדש בקיבוץ שלוחות, בהשקעה של 15 מיליון שקל.
המוצרים החדשים ייכנסו לכל רשתות השיווק, חנויות הנוחות, רשתות הקפה ומכונות מזון אוטומטיות. בנוסף משיקה הקבוצה מארז קטן מיוחד לארוחת ילדים במקדונלד'ס.
"בארה"ב 60% מצריכת הגזר היא בצורה הזאת. הטרנד הולך איתנו. בבתי-הספר מאוד רוצים להכניס מוצרים כאלה", אומר מנכ"ל חטיבת מזון טרי בשטראוס, אלי איצקין.
הבעיה המרכזית של המוצר החדש היא תוחלת חיי מדף קצרה של 8 ימים בלבד, שקרוב לוודאי תסב לשטראוס פחת גדול עד לחינוך השוק, אם תצליח בכך.
שקית "נשנושי גזר" בגודל 150 גרם תעלה לצרכן 4.95 שקל, ואילו שקית בגודל 400 גרם תעלה לצרכן 9.9 שקל.
המחיר משקף מחיר של 33 שקל לק"ג גזר במארז האישי ו-24.7 שקל לק"ג גזר באריזה המשפחתית. על כך אומר איצקין: "מק"ג גזר אנחנו מייצרים 380 גרם מוצר. יש כאן 60% נפל. שנית, ישנן עלויות נוספות כמו הובלה בקירור".
שוק הירקות נאמד בכ-5 מיליארד שקל בשנה. לדברי מוריס כהן, מנהל יחידת ירקות טריים בשטראוס, הקבוצה מצפה לסיים את שנת 2011 עם מכירות של 72 מיליון שקל בקטגוריית הירקות הטריים. הקבוצה מוכרת מדי שנה 7 מיליון מארזים של לקטי ירקות, ושיעור החדירה של הקטגוריה עומד על 20%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.