ארגון ה-OECD מותח ביקורת על הטבות המס של רכבי הליסינג הצמודים בישראל. כך עולה מהדו"ח שהוגש היום לשר האוצר. בפרק העוסק במיסוי רכב קובעים כלכלני הארגון כי "התייחסות המיסוי לרכבי חברה צריכה להיות פחות נדיבה ויש לבחון מחדש את הכללת הזקיפה בגין רכב בגמול של העובדים במגזרים מסוימים - בעיקר במגזר הציבורי.
הדו"ח מותח ביקורת גם על מיסי הקנייה הגבוהים בישראל וטוענים כי השיעור הבסיסי של מס הקניה בישראל (83%) מעוות את התנהגות הצרכנים ויש להוסיף ולהפחיתו. בדו"ח נטען כי למרות ש"המיסוי הירוק" הוא מבורך, וגרם להסטה של כ-5% לערך מכלי רכב מזהמים לכלי רכב נקיים יותר, ההיקף הכולל של מיסוי הרכב בישראל ממשיך להיות ברמה, שקשה להצדיק מנימוקים כלכליים". הארגון טוען כי "מיסי הרכב מעוותים משמעותית את המחירים היחסיים ויש לבצע הפחתות נוספות בשיעור הבסיסי של מס הקנייה בשילוב עם אמצעים להעלאת השימוש ברכב".
כלכלני הארגון ממליצים להמשיך ולהתמקד במס על בסיס השימוש ברכב בפועל במקום מס על רכישתו. הארגון ממליץ להרחיב את תוכניות המיסוי באמצעות אגרת דרכים, כמו זו שהונהגה במסלול המהיר לתל-אביב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.