הגיוסים במגזר הגז: גם מודיעין והכשרה מצטיידות במזומנים

במקביל חתמו השותפים על הסכם להקמת מיזם משותף עם Daewoo הקוריאנית, שירכוש מהם גז

השותפים לבעלות בצמד רישיונות חיפושי הגז הימיים "מירה" ו"שרה" ממשיכים לגייס הון, וזאת כחודשיים לפני המועד שנקבע לתחילת הקידוחים. שותפות מודיעין, הנמצאת בשליטת אי.די.בי וצחי סולטן, דיווחה אמש כי בכוונתה לבצע הנפקת זכויות לצורך גיוס מיידי של 57.6 מיליון שקל. שותפתה לרישיונות אלו, הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, נמצאת כבר בתוך תהליך של הנפקת זכויות, בו היא מבקשת לגייס מבעלי מניותיה כ-18.2 מיליון שקל.

מודיעין, הנסחרת לפי שווי של כ-660 מיליון שקל, מבקשת להגדיל את המזומן בקופתה, שעומד כעת על 74 מיליון דולר (כ-280 מיליון שקל), לקראת שנת 2012 בה היא עומדת לבצע מספר קידוחים. עבור חלקה בקידוחי האקספלורציה ב"מירה" ו"שרה" (כ-29%), צפויה מודיעין להוציא כ-45-58 מיליון דולר (בהתאם להתפתחויות בהם), והגדלת קופתה נועדה לצורך מימון המשך תוכניות הפיתוח והקידוחים ברישיונות הימיים האחרים בהם מחזיקה השותפות, "ים חדרה" ו"גבריאלה".

הנפקת הזכויות של מודיעין תתבצע בדרך של הנפקת שתי סדרות של אופציות למחזיקים ביחידות ההשתתפות שלה - סדרה קצרה וסדרה ארוכה. מחיר המימוש של הקצרה (סדרה 8), אשר תפקע ב-11.1.2012, יעמוד על 15 אגורות, לעומת המחיר הנוכחי בו נסחרת השותפות - כ-35 אגורות. כך, האופציות המוענקות יהיו "עמוק בתוך הכסף", ולכן צפויות להיות ממומשות במלואן וכאמור להזרים לקופת מודיעין 57.6 מיליון שקל.

סדרת כתבי האופציה הארוכה (סדרה 9), תפקע בעוד כשנתיים, ומחיר המימוש של האופציות יעמוד על 60 אגורות (צמוד לדולר), פרמיה של כ-72% ביחס למחיר הנוכחי בו נסחרת השותפות. מימוש מלא של האופציות מסדרה 9 יזרים לחברה כ-230.5 מיליון שקל.

אין זו הפעם הראשונה בה מגייסת מודיעין הון באמצעות אופציות. ביוני 2010 ביצעה השותפות הנפקת יה"ש ושתי סדרות של כתבי אופציה. אז גויסו 188 מיליון שקל באופן מיידי בהנפקת יחידות חדשות, ובהמשך מומשו כמעט במלואם כתבי האופציה שהנפיקה, והזרימו לקופת השותפות כ-275 מיליון שקל נוספים.

מודיעין תקיים את הנפקתה בזמן שהנפקת הזכויות של הכשרה אנרגיה נכנסת לשלב האחרון. ביום ראשון ייערך יום המסחר בזכויות, וביום שלישי יהיה מועד המימוש האחרון שלהן. הכשרה אנרגיה מבקשת לגייס כאמור כ-18 מיליון שקל מיידית, ובנוסף היא מצרפת לחבילה שתי סדרות של אופציות שיינתנו בחינם למחזיקים.

גם במקרה זה, יקבלו מחזיקי המניות אופציה קצרה ואופציה ארוכה. מועד הפקיעה של האופציות הקצרות (סדרה 1) יחול בעוד שלושה חודשים, ומחיר המימוש שלהן יעמוד על 90 אגורות, גבוה בכ-10% מהמחיר בו נסחרת כיום המניה. מימוש מלא של האופציות הללו יזרים לקופתה של הכשרה אנרגיה כ-36 מיליון שקל. האופציה הארוכה, אשר מחיר המימוש שלה יותר מכפול מהנוכחי, תפקע בפברואר 2013, ומימושה יכניס לקופת הכשרה כ-76 מיליון שקל נוספים.

נציין כי בעלת השליטה בהכשרה אנרגיה, חברת הכשרת היישוב של עופר נמרודי (המחזיק באופן אישי ב-6.45% ממניות הכשרה אנרגיה), הודיעה כי תנצל את כל זכויותיה (65.4%) - בהיקף של כ-11.8 מיליון שקל.

משקיעי ההנפקות האחרונות מופסדים

ההנפקות של הכשרה אנרגיה ומודיעין נעשות לאחר שבחודש שעבר בוצעו שתי הנפקות ראשוניות של חברות חיפושי נפט, אשר המשקיעים בהן לא רוו נחת: מי שהשקיעו בהנפקתה של שמן, שגייסה מהציבור 120 מיליון שקל, נמצאו הבוקר בהפסד של 4.8% על השקעתם; בגוליבר, שגייסה מהציבור 21.4 מיליון שקל, ההפסד למשקיעים בהנפקה מגיע לכ-28%.

בתוך כך, הודיעו היום השותפים ב"שרה" וב"מירה" כי חתמו על הסכם עם חברת Daewoo הקוריאנית, להקמת מיזם משותף שירכוש גז מהמאגרים שברישיונות. אספקת הגז בדרך של גז נוזלי (LNG) תיעשה לאחר שיתבררו גודל המאגרים ברישיונות וכדאיות ההפקה מהם.

בד בבד, עדכנו אתמול השותפות בקידוח "לוויתן" כי מפעילת הקידוח נובל אנרג'י עדכנה אותם שקידוח האימות "לוויתן 3" הסתיים, ובעוד כחודשיים היא תעדכן בדבר היקף רזרבות הגז במאגר.