סוף לשמועות? הנתונים הכספיים של פייסבוק נחשפים

על פי האתר Gawker, פייסבוק "שוחה" בקופת מזומנים שמנה של כ-3.5 מיליארד דולר ■ לפי הדיווח, ענקית הרשת החברתית צפויה לסיים את 2011 עם רווח נקי של כ-1 מיליארד דולר

הרשת החברתית הנחשבת "למדינה"השניה הגדולה בעולם עם כ-800 מיליון "אזרחים", מוצפת במזומנים ותסיים את 2011 עם רווח נקי של כמיליארד דולר - כך חושף האתר Gawker היום (א').

לפי הדיווח, לפייסבוק אין חובות כלשהם, כאשר היקף נכסיה מוערך בכ-5.6 מיליארד דולר. הרווח הגולמי של הרשת החברתית בחודשים שבין ינואר לספטמבר 2011 מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר, בעוד הרווח הנקי הסתכם בכ-750 מיליון.

מקורות המקורבים לסוגייה, דיווחו גם על חלוקת הבעלות על החברה - כאשר מארק צוקרברג שולט בכ-24% ממניותיה, עובדי החברה מחזיקים בכ-30% מהמניות וחברת דיגיטל סקיי טכנולוג'י שולטת בכ-10% מהמניות. בעלי שליטה נוספים אך קטנים יותר הינם בנק ההשקעות גולדמן זאקס וחברת הטכנולוגיה מיקרוסופט.

כזכור, פייסבוק עוררה עניין רב החודש לאחר שרכשה את חברת שירותי עדכוני המיקום המקוונים ‏Gowalla‏, המתחרה בחברת פורסקוור. שווי העסקה לא נחשף, ושתי החברות טרם אישרו את דבר חתימת העסקה.

היום מעסיקה פייסבוק צוות של 100 עובדים במשרדיה בניו יורק (מתוך 3,000 בסך הכל), כאשר יתר העובדים מועסק במטה הראשי שלה בפאלו אלטו, קליפורניה ובשלוחתה בסיאטל, וושינגטון. מקור בחברה מסר כי פייסבוק מתכננת לשכור שטח משרדים נוסף השווה בגודלו לשטח המשרדים הנוכחי המשמש אותה בבניין בשדרות מדיסון במנהטן.

החברה, המתכננת לפי ההערכות הנפקה ענקית במרץ 2012 בוול סטריט, מתכננת לגייס כ-10 מיליארד דולר בשווי של 100 מיליארד וזאת על מנת להמשיך ולהתפתח בתחום הרשתות החברתיות והפרסום ברשת.