משרד התיירות מעלה היום קמפיין חדש הקורא לתיירנים, בעלי צימרים, להצטרף לתו התקן - IBB - Israel Bed and Breakfast, המופעל ומפוקח על ידי משרד התיירות והרשות לפיתוח הגליל. הקמפיין, שעולה תחת הסיסמא: "מישהו בדק את הצימר שלי!", יופיע באתרי האינטרנט ובמגזיני תיירות מובילים במהלך שנת 2012.
הדירוג החדש ינוע בין A (גבוה ) ובין C (נמוך) במטרה לייצר שפה אחידה בין בעלי הצימרים ללקוחות בארץ ובעולם. הדירוג נקבע לפי כ-140 קריטריונים בינלאומיים, איכותיים וכמותיים, אשר הותאמו לישראל, בהם אמת בפרסום, בטיחות, גודל מינימלי של יחידה, מיזוג/חימום, ניקיון ותחזוקה, מידע זמין על אזור האכסון, שירותי הסעדה בסביבתו ועוד.
כיום מדורגים בשיטת IBB כ-500 צימרים בלבד מתוך כ-7,000 יחידות פעילות בישראל ובמשרד התיירות קוראים לתיירנים להשתלב בתהליך הדירוג. המצטרפים יעברו הכשרה בנושא ולאחר מכן תיבדק יחידת האירוח שברשותם על ידי יועצים של משרד התיירות שיעניקו ליחידת האירוח את הדירוג המתאים.
ואיל כיוף, ראש אגף תיירות כפרית אמר כי "הליך הדירוג מיועד להסדיר את הפעילות בענף הצימרים ולייצר סטנדרטים גבוהים באירוח הכפרי כדי שהצרכן יקבל תמורה ראויה לכספו".
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב אמר כי ישראלים רבים צורכים בשנים האחרונות חופשה כפרית ברחבי הארץ כאשר לעתים חופשה זו מסתיימת בעגמת נפש בשל הפער בין ההבטחה למציאות. "דירוג הצימרים" אמר השר "יבטיח סטנדרט ברור ואחיד כך שהצרכן יקבל תמורה מלאה לכספו. בעתיד הקרוב יפעל משרד התיירות לשלב את הצימרים בשיווק המוצר התיירותי של ישראל בעולם וכך יגדלו התפוסות במהלך אמצע השבוע, ולא רק בסופו. במסגרת זו, יפרסם משרד התיירות ויקדם צימרים העומדים בתקני הדירוג בלבד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.