"לאומי נותן מענה לחברות היי-טק, ואפילו עוזר למצוא גן לילדים"

בנק לאומי בסיליקון ואלי מתמחה בסטארט-אפים, ומציע עזרה פיננסית כמו אי-גביית עמלות שונות, וכן חיבור לקרנות גדולות בארה"ב

בנק לאומי בפאלו אלטו יעשה הרבה מאוד כדי להגיע אל היזמים ואל מנהלי החברות הישראליות בסיליקון ואלי. הוא לא גובה עמלות על המרות מט"ח, ומעניק עזרה במציאת בית ספר מתאים עבור הילדים של מנהלי החברות שעשו רילוקיישן.

באחרונה קיים הבנק כנס ליזמים ומשקיעים, ובו נחתם הסכם שת"פ עם קרן ההלוואות האמריקנית לחברות הסטארט-אפ - WTI.

איתן ספיר, מנהל הפעילות של לאומי בסיליקון ואלי, מבטיח בראיון בלעדי ל"גלובס" שהוא יכול לסייע ולהציע שירותים לישראלים בסיליקון ואלי, יותר מכל בנק אמריקני או ישראלי אחר.

"בלאומי זיהו את תחום ההיי-טק לפני 20 שנה, והיום אנחנו כבר מתמחים בו", אומר ספיר, "לאף בנק ישראלי אין סניף בסיליקון ואלי. אבל זה רק חלק מהתמונה - מתוך 25 סניפים עסקיים שיש לבנק בישראל, 12 מהם ייעודיים לחברות סטארט-אפ".

סיוע גם בתחום האישי

סניף לאומי בפאלו אלטו הוקם בידי החברה-הבת של בנק לאומי, לאומיUSA , לפני כעשור. "לאומי USA הוא בנק לכל דבר בארה"ב, ולא רק סניף מכירות של בנק מקומי", אומר ספיר.

"לאף ארגון אין מענה מלא עבור חברות היי-טק", הוא מוסיף, "צריך להבין שאלה חברות שמתחילות בפעילות גלובלית בשלבים מאוד מוקדמים. הן מוכרות ללקוחות במדינות שונות, רושמות הכנסות במטבעות שונים, אבל רוב ההוצאות שלהן שקליות.

"אנחנו מאפשרים את הדינמיקה הנחוצה במטבעות. כיוון שההכנסות הן במטבעות שונים ורוב ההוצאות על המשרדים וכוח האדם בישראל הם שקליים, אנחנו לא גובים עמלות על המרות או על העברות הון. זה משמעותי לחברות צעירות, שמתחשבנות על כל סנט".

* מה בדיוק את מעניקים - הלוואות, מוצרים פיננסיים, השקעות?

"לבנק לאומי יש מדיניות למימון חברות סטארט-אפ, וזה בדרך כלל קורה כשהחברה בשלבי צמיחה ועם מכירות משמעותיות".

* אתם מספקים גם סיוע שאינו פיננסי?

"יש לנו רשת היכרויות גדולה וחזקה בארה"ב. אנחנו מסייעים ליזמים ולחברות שלהם גם ברמה האישית. בתחום המקצועי אנחנו מסייעים בהיכרויות, כמו חיבור למשקיעים פוטנציאליים. אנחנו מחוברים לקרנות ההון סיכון האמריקניות הגדולות, לאנג'לים וקבוצות אנג'לים, אך גם ללקוחות גדולים. אחרי ההיכרות התפקיד שלנו מסתיים, אבל אף בנק אמריקני לא יכול לספק את השירותים שאנחנו מציעים.

"אנו עוזרים גם ברמה האישית, בעיקר לאלה שעוברים להתגורר עם המשפחה בסיליקון ואלי. אנחנו מסייעים במציאת בית ספר לילדים, איתור ושכירת בית ומשרדים, נותני השירותים המתאימים ביותר לחברה. לא פעם אנחנו מארחים אותם במשרדים שלנו עד שימצאו משרדים מתאימים. אנחנו תופסים את התפקיד שלנו גם בקהילת היזמים הישראלים בסיליקון ואלי".