ההמלצות החמות: 3 מניות אטרקטיביות ל-2012 ומעבר לה

ייתכן שדווקא כשרמות הפסימיות והדכדוך גבוהות כל כך שוקי המניות יימצאו את הדרך לטפס על "קיר הדאגות" האדיר העומד מולם?

אף אחד לא יכול לדעת בוודאות מה יולידו השווקים ב-2012. לאחר ששנת 2011 עומדת להסתיים במפח נפש גדול לרובם המוחלט של משקיעי במניות מסביב לעולם, וגוש האירו מתקשה ביציאה מהבוץ, הפסימיות בקרב המשקיעים ממשיכה להיות גבוהה ביותר.

ייתכן שדווקא כשרמות הפסימיות והדכדוך גבוהות כל כך שוקי המניות יימצאו את הדרך לטפס על "קיר הדאגות" האדיר העומד מולם? בהחלט ייתכן. כך או כך, יש לא מעט משקיעים כמו מיודעינו וורן באפט שמסתכלים לטווח הארוך מאוד ומנצלים את המצב לבצע רכישות חדשות.

באתר "המוטלי פול" התפרסמה כתבה על 3 מניות אטרקטיביות לשנת 2012 ולשנים שיבואו אחריה.

1. SUPERVALU (סימול: SVU). לדעת מחבר הכתבה, Austin Smith, מניית רשת המרכולים בארה"ב פשוט זולה מאוד ולא כדאי להתעלם ממנה. המניה צנחה ב-79% ב-5 השנים האחרונות והסיבה העיקרית היא חוב של כ-6 מיליארד דולר שהיא "סוחבת" על גבה כתוצאה מרכישת Albertson ב-2006.

ואולם, רק כמיליארד דולר מהחוב הוא לתשלום ב-3 השנים הקרובות וההנהלה מודעת לעניין ופועלת - החובות צומצמו בכ-24% מאז 2007. המניה נסחרת כיום לפי מכפיל עתידי זעום של כ-6 בלבד.

2. המניה השניה עליה ממליץ סמית' היא לאס וגאס סנדס של המיליארדר היהודי (והבעלים של עיתון "ישראל היום") שלדון אדלסון. בניגוד למתחרותיה כגון MGM, ענקית המלונאות וההימורים לא תלויה בפעילות בבירת ההימורים של ארה"ב ופרוסה גם באסיה (מקאו וסינגפור) ויש לה רקורד חזק של פתיחת מלונות ובתי קזינו במקומות מבוקשים.

יש לאחרונה דיווחים שהחברה תקים בתי מלון ביפן ובפלורידה, מה שצפוי לתרום לצמיחתה העתידית. המניה נסחרת כיום במכפיל 17 על הרווח העתידי ב-2012 ובהתחשב בקצב הצמיחה שלה היא זולה יחסית.

3. אי-ביי . למרות כל ה"באזז" סביב אמזון, eBay צפויה להנות מהצמיחה העתידית הגבוהה בעסקי הסייבר, בעיקר עקב רכישת שירות PayPal. כבר היום מספקת "פייפאל" כ-37% מהכנסות אי-ביי, לאחר צמיחה של 32% בשנה האחרונה (לעומת 17% בשוק הכללי). לדעת סמית', פייפאל היא ה"ויזה" של מחר ומכפיל עתידי של 13 הוא נמוך בהתחשב בקצב הצמיחה הצפוי של החברה.