רשת הפייסבוק, שמונה כבר למעלה מ-800 מיליון משתמשים, סובבת סביב דבר אחד עיקרי: חברויות. בין אם מדובר בחברויות בין אנשים ובין אם מדובר בחברויות בין אנשים למותגים. אך עוד לפני שהגיעו המותגים לפייסבוק, הרעיון בתחילת הדרך היה לייצר רשת חברתית שתאגד אנשים שמכירים אחד את השני כדי ליצור ביניהם שיחה וקשר בצורה קלה ביותר.
אבל למה אנשים נהיים חברים של אנשים אחרים בפייסבוק ולמה הם לעיתים מפסיקים את אותן חברויות בפייסבוק? מחקר חדש של חברת NM Incite של חברת המחקר נילסן ניסה לענות על השאלה הזאת בדיוק. מהמחקר עולה כי 82% מהגולשים מצרפים חברים בפייסבוק כי הם מכירים אותם בחיים האמיתיים. 60% טענו כי הם עושים זאת כיוון שיש להם חברים משותפים עם האדם שצירפו. 11% טוענים כי מדובר באנשים שקשורים לעבודה שלהם.
המחקר, שפורסם אמש, בדק 1,865 משתמשי מדיה חברתית (פייסבוק, טוויטר, בלוגים, יו-טיוב וכדומה) בני 18 ומעלה ונערך בשבועיים הראשונים של חודש אפריל השנה. עוד עולה מהמחקר כי 8% מוסיפים אנשים בגלל משיכה פיזית, בעוד 7% מוסיפים גולשים כדי להגדיל את מספר החברים שלהם בפייסבוק. סיבות נוספות שמנו אנשים במחקר: בגלל שהם מוסיפים כל אחד (7%), איכות התמונה של הגולש שאותו הם מצרפים (7%) ובגלל מספר החברים של הגולש אותו הם מצרפים (4%).
11% מוחקים חברים בגלל פרידה או גירושים
ולמה אנשים מוחקים חברים מהפייסבוק שלהם? מסתבר מהמחקר ש-55% (בעיקר נשים) עושים זאת בגלל שאותם חברים משאירים תגובות פוגעניות ברשת החברתית. 41% טוענים כי המחיקה נעשית לאור העובדה שהם אינם מכירים מספיק טוב את אותם חברים (וכאן עולה השאלה מדוע צירפו אותם מלכתחילה). 39% (בגלל גברים) טענו במחקר כי הם מוחקים חברים בגלל שהם מנסים למכור להם דברים.
עוד עולה מהמחקר כי 23% מוחקים חברים בגלל תגובות דיכאוניות שהם משאירים. 20% טוענים כי המחיקה נעשית בשל חוסר באינטראקציה עם אותם גולשים. לדברי 14% מהנשאלים הסיבה למחיקה היא בתגובות הפוליטיות של אותם חברים. 11% טוענים כי הם מוחקים בגלל פרידה או גירושים. 8% טוענים כי הם מוחקים בגלל שהם לא אוהבים את אותם חברים (8%) ו-6% טוענים כי החברים מוסיפים יותר מדי אנשים לפייסבוק שלהם. עוד עולה כי 6% מוחקים בגלל שהחברים מפציצים את הפייסבוק שלהם ביותר מדי מידע, זאת בעוד שיש כאלה שמוחקים בגלל הסיבה ההפוכה - כי החברים לא מעדכנים מספיק (3%).
16% מהגברים משתמשים בפייסבוק למטרות דייטינג
עוד עולה מהמחקר כי 48% מהגברים נוטים להשתמש ברשתות חברתיות לקשרים עסקיים, בעוד 28% משתמשים בהן כדי למצוא עבודה. עוד עולה כי 16% מהגברים משתמשים ברשתות החברתיות למטרות דייטים. נשים, לעומת זאת, משתמשות בפייסבוק ורשתות דומות לחיפוש אחר מבצעים וקופונים (58%) ולכתיבת תגובות חיוביות על מוצרים או שירותים (54%). שימושים נוספים ברשתות חברתיות שעולים מהמחקר: קשרים משפחתיים (89%), מציאת או תחזוק קשר ותיק (88%), מציאת חברים חדשים (70%), בידור (67%), משחקים (47%), לעקוב אחר סלבס (35%).
פייסבוק אם בא לכם להיות חברים שלו
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.