עדיין מבולבלים? כל שרציתם לדעת על הטיימליין בפייסבוק

העיצוב החדש של פרופיל המשתמש האישי ברשת החברתית הפופולרית כבר נכנס בימים אלה לשימוש ■ מורה נבוכים להפעלה, שימוש ושדרוג הפרופיל החדש שלכם

בימים האחרונים השיקה סוף סוף פייסבוק את ה-Timeline, מילת קוד לעיצוב מחדש של פרופיל המשתמש האישי ברשת החברתית הפופולרית. לפעמים שאתם אומרים לעצמכם: "עוד פעם מארק צוקרברג והשטויות שלו עם העיצוב", אז אפשר להירגע. הפעם השינוי נעשה, כאמור, בפרופיל האישי ולא במסך הראשי של פייסבוק או מה שקרוי News Feed.

אך על אף הודעת הרגיעה, עדיין מדובר בשינוי, ומבחינת הפרופיל שלכם - שינוי לא קטן. אמנם בשורה התחתונה תמשיכו להתנהל די רגיל, אבל העיצוב המחודש - כך מקווים צוקרברג ואנשי פייסבוק - עשוי להביא אתכם למצב שבו תבזבזו עוד כמה דקות מזמנכם על הרשת החברתית שלו. רגע לפני שפייסבוק יוצאת להנפקה, זה בהחלט נתון ששווה להגדיל.

הרעיון שעומד מאחורי הטיימליין הוא לתת תצוגה כרונולוגית של הפעילות שלנו בפייסבוק, כולל אפשרות (שנלמד בהמשך) להוסיף אירועים מהותיים שהתרחשו לפני ההצטרפות לפייסבוק (ואפילו לפני הקמת פייסבוק - כמו לידה, בר מצווה, גיוס, החברה הראשונה וכו').

במקביל לפתיחת הטיימליין לכלל משתמשי פייסבוק, החברה הודיעה גם על זמינות הפיצ'ר החדש באמצעות הסלולר. משתמשי פייסבוק באייפון ובאנדרואיד יוכלו ליהנות מהטיימליין שלהם ושל חבריהם. הגישה נוחה ופשוטה ומותאמת במיוחד לסלולרי.

פייסבוק טיימליין / מתוך: פייסבוק
 פייסבוק טיימליין / מתוך: פייסבוק

1. אז איך מקבלים את הטיימליין/פרופיל החדש של פייסבוק? החברה אמנם הכריזה עליו לפני כמה חודשים, ואף השיקה אותו למפתחים (ולאנשים שפשוט הגדירו את עצמם ככאלה), אך התעכבה בהשקה הרשמית שלה בשל תביעה מצד חברה אחרת, שטענה להפרת זכויות יוצרים בשל העובדה כי היא מחזיקה בדומיין בשם timelines.com. נשמע קצת קטנוני, לא?

בכל מקרה, בימים האחרונים ובזמן הקרוב אמור הטיימליין להגיע לכלל המשתמשים ברשת החברתית. ומה עושים אם לא רוצים להמתין? נכנסים לעמוד הראשי של טיימליין באתר פייסבוק ובוחרים באפשרות Get Timeline. זהו. אתם בפנים.

עכשיו מודיעה לכם הרשת החברתית כי בשבעת הימים הקרובים אתם יכולים להתנסות בטיימליין לפני שהוא יהפוך לציבורי וחשוף לחבריכם (אפשר גם ללחוץ ישר על Publish Now והוא יהיה בתוקף מיידית). מי שרוצה לקבל מעט הסברים על הטיימליין החדש יכול להמשיך לקרוא או ללחוץ על הכפתור (Take a tour).

2. ההיכרות הראשונה עם הטיימליין היא להבין על מה מדובר. ראשית רואים את התמונה הראשית (Cover Photo), עליה נלמד בהמשך. בצד ניתן לראות את תמונת הפרופיל ומתחתיה את הפרטים האישיים שלנו, כמו בית ספר, מצב משפחתי וכדומה. בצד השני מופיעים מספר ריבועים שמובילים אותנו אל החברים שלנו, התמונות שלנו, עדכוני המקום שלנו והלייקים שלנו.

מתחתיהם ישנה הרחבה של החברים ולצידם נמצאת שורת עדכון הסטטוס. בשונה משורת הסטטוס בעמוד הבית של פייסבוק, כאן נוספות שתי אפשרויות: הראשונה היא Life Event, שמאפשרת לעדכן באירועים משמעותיים בחיים. הרצון של פייסבוק להשתלב בשגרת החיים שלנו ולהציג את הטיימליין הווירטואלי של חיינו מספקת לנו אפשרות לעדכן על שינויים שונים - מהחלפת עבודה, מקום מגורים או בן זוג ועד עדכון על ירידה במשקל, תחביב חדש או הנשיקה הראשונה.

האפשרות השנייה היא היכולת לעדכן סטטוס, תמונה, מיקום או אירוע לכל אורך השנים. כך, ניתן לבחור שנה, חודש ויום והעדכון יתווסף כרונולוגית בטיימליין.

3. כחלק מההיכרות בפעם הראשונה עם הטיימליין, חשוב להכיר את מהות הגרף שמלווה אותו לאורכו. כל הסטטוסים, העדכונים והתמונות מופיעים בעמוד אחד ארוך במיוחד. במרכזו של העמוד מופיע קו שחוצה את העדכונים לשניים. קו זה מאפשר לדלג בין חודשים ובין השנים במהלך ההיסטוריה הווירטואלית שלנו. יש לציין כי רק חלק מהאירועים מופיעים וכדי לראות את השאר, יש ללחוץ ביניהם על עיגולים קטנים. בצד המסך מופיע קו טיימליין דומה שמאפשר לדלג ביתר קלות בין השנים עד לשנת הלידה שלנו.

4. הגיע הזמן להכיר את ה-Cover Photo. מדובר בתוספת נחמדה שבאמצעותה מאפשרת פייסבוק להגדיר את התמונה הראשית של הפרופיל האישי. שימו לב, לא מדובר בתמונת הפרופיל אלא בתמונה שניצבת בראשית דף הפרופיל.

כאן המקום להיות יצירתיים: אפשר לבחור בתמונה מתוך המחשב או מהאלבומים בפייסבוק ואפשר גם אחרת. למשל, לקחת תמונות ממאגרים מוכנים שקיימים כבר באתרים שונים באינטרנט או לעשות משהו יצירתי במיוחד, שיתכתב עם תמונת הפרופיל (קבלו השראה פה, וגם פה).

5. פרט חשוב נוסף הוא ה-Activity Log. הכפתור מופיע מתחת ל-Cover Photo ובאותה שורה של שם המשתמש. אפשרות זו מציגה את כל העדכונים שנעשו בפרופיל באופן טקסטואלי, כשעל כל אחד מהם (ויש רבים) ניתן להחליט אם להציג אותו בטיימליין שלכם או לא.

6. כפתור נוסף שתתקלו בו בטיימליין החדש הוא Feature. הכפתור מופיע כשעומדים עם סמן העכבר בפינה של כל ריבוע שמציג עדכון מסוים בטיימליין שלכם. הכפתור מאפשר להפוך אירוע מסוים למרכזי יותר בחייכם הווירטואליים ולחיצה עליו מגדילה את האירוע לכל רוחבו של העמוד (במקום להיות לצידו של קו הטיימליין התוחם את שני חצאי דף הפרופיל).

זהו. נראה שאתם מוכנים להיכנס לטיימליין של פייסבוק. עדיין לא הבנתם על מה כל הרעש? צפו בסרטון של פייסבוק שמסביר במפורט על הטיימליין.

לצפייה בסרטון באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הנצפים ביותר באתר פליקס