האפליקציה שנלחמת בסרטן

חברת eyeforpharma האמריקנית, שעוסקת בארגון כנסים בתחום הפארמה, תערוך תחרות לפיתוח אפליקציות שאמורות לתמוך בבני נוער שמתמודדים עם סרטן

חברת eyeforpharma האמריקנית, שעוסקת בארגון כנסים בתחום הפארמה, תערוך תחרות לפיתוח אפליקציות שאמורות לתמוך בבני נוער שמתמודדים עם סרטן. בארגון התחרות ישתתפו מספר עמותות וחברות שעוסקות בתחום הבריאות הדיגיטלית.

ניתן יהיה להגיש לתחרות - עד ה-10 בינואר 2012 - כל אפליקציה שיכולה לעזור לאבחן סרטן, לנהל את משטר התרופות ולתמוך בקבלת החלטות רפואיות. אפליקציות אחרות שיכולות להתאים עוסקות בהשלמת חומר לימוד ושמירה על קשר עם בית הספר ועם חברים שאינם חולים, קבוצות תמיכה דיגיטליות אנונימיות לחולים ולבני משפחותיהם, שיתוף בחוויות לאחר החלמה, טיפול בחרדות ודיכאון, בידור בבית החולים וכל רעיון אחר שיעלה בדעת המפתחים.

"קבוצת בני הנוער והצעירים החולים בסרטן היא מוזנחת יחסית, לעומת ילדים שמעניינים את כולם ומבוגרים, שהם רוב האוכלוסייה", אומר אורי גורן, מנהל המדיה הדיגיטלית של חברת ניאופארם, שכתב על התחרות בבלוג שלו "e-פוכונדריה", שמוקדש לתקשורת דיגיטלית בריאותית. "eyeforpharma זיהתה כאן הזדמנות לעודד מפתחים לענות באופן ספציפי על הצרכים של אותם בני נוער". גורן הוסיף שמאז 1975 לא נרשמה פריצת דרך מהותית בנוגע לסיכויי הריפוי של בני נוער חולי סרטן.

תחרויות פיתוח אפליקציות בתחום הבריאות זוכות לפופולריות בשנים האחרונות. "הגישה של החברות וגם של החולים, נעה מהדגשה קיצונית של הקניין הרוחני או הפרטיות, בהתאמה, לגישה פתוחה יותר, של לתת לשותפים, כמו המפתחים בתחרויות, את המידע ולאפשר להם להוציא מה שהם יכולים ממנו", אומר גורן.

באתר Health 2.0, למשל, שמוקדש גם הוא לתחום היישומים הדיגיטליים לבריאות, נערכות לעיתים תחרויות למפתחים. בימים אלה נערכת שם תחרות בתחום פיתוח אפליקציה להודעה של רופאים וחולים על תופעות לוואי של תרופות, במטרה לגבש מאגר מידע שיתריע על תופעות לוואי לא ידועות של תרופות במהירות האפשרית. בעבר נערכו באתר תחרויות לפיתוח אפליקציות לשיפור מוכנות האוכלוסייה לקטסטרופה ואפליקציות לתמיכה במשתקמים לאחר התקף לב.