הבורסה נעלה את השבוע במגמה מעורבת: כיל זינקה 6%

תנודתיות רבה לאחר פרסום אומדן הצמיחה לרבעון השלישי בארה"ב ■ כיל עמדה במוקד: משרד האוצר אישר את בקשת פוטאש להגדיל את החזקותיה בחברה

הבורסה בתל אביב נעלה היום (ה') את שבוע המסחר במגמה מעורבת עם תנודתיות רבה לאחר פרסום האומדן האחרון לצמיחת התמ"ג האמריקני לרבעון השלישי של השנה. אירופה והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים במגמה חיובית.

המסחר המקומי הושפע רבות לאחר פרסום אומדן התמ"ג השלישי (והסופי) בארה"ב לרבעון השלישי של שנת 2011 - שעמד על רמה של 1.8%, מתחת לצפי לצמיחה של 2%. מדובר בנתון נמוך מכפי שחזה יו"ר ה'פד' בן ברננקי, בתחזיות הצמיחה שמסר על כלכלת ארה"ב במהלך שנת 2011. (לסיפור המלא)

עוד בארה"ב: במסר חמור ומדאיג, סוכנות הדירוג פיץ' איימה היום בפעם השנייה על דירוג האשראי המושלם של הכלכלה הגדולה בעולם. כלכלני סוכנות הדירוג שבחודש שעבר הורידו את תחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית לעומת תחזית יציבה, שוב העלו הלילה את האפשרות של הורדת דירוג האשראי אך הבהירו כי תתקבל החלטה אם לחתוך את הדירוג המושלם העומד על "AAA" רק ב-2013.

אירופה מספקת כותרות

מארה"ב, לאירופה: המשקיעים ממשיכים להגיב היום לשטף החדשות מהיבשת באשר למשבר החוב. זאת, לאחר שאתמול השיק הבנק המרכזי האירופי תוכנית להלוואות ארוכות טווח - בהיקף של 490 מיליארד אירו למשך 3 שנים. כ-523 בנקים פנו לבנק לקבלת ההלוואות, כאשר הציפיות בשוק דיברו על הלוואות בהיקף של 250 מיליארד אירו "בלבד".

על רקע המשבר באירופה, הוסיפה מודי'ס עוד שמן למדורת החששות והלחץ בשווקים כאשר הודיעה אתמול כי בריטניה בעלת דירוג האשראי המושלם ("AAA") אינה חסינה גם היא בפני הורדת דירוג.

כיל, טבע ורציו במוקד

כיל ריכזה עניין רב לאחר הדיווח אתמול ב"גלובס" כי משרד האוצר אישר באופן עקרוני את בקשתה של ענקית הדשנים הקנדית פוטאש להגדיל את החזקותיה בכיל מ-14% ל-25%. גורמים בכירים במשרד אישרו את הדברים, אלא שבשבועות האחרונים נכנס לתמונה שחקן לא צפוי שמעכב את העסקה: הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה ביקש לנתח את השלכות העסקה מבחינת הגבלים עסקיים, ובידיו האפשרות לקבוע את גורלה. במקביל נחשף אמש ב"גלובס" כי האוצר דורש מכיל לממן 90% מקציר המלח בים המלח.

טבע הוסיפה להיסחר לאחר שערכה אתמול שיחת ועידה, במסגרתה עדכנה את התחזיות לשנת 2012, להכנסות של 22 מיליארד דולר ורווח למניה (EPS) של 5.48-5.68 דולרים. האנליסטים המסקרים את טבע העריכו כי החברה תציג ב-2012 הכנסות של כ-21.8 מיליארד דולר ורווח של 5.67 דולר למניה. לפני שיחת הוועידה טבע הודיעה כי תבצע רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 3 מיליארד דולר.

בסקטור הגז-נפט ריכזה רציו עניין לאחר בעלי השליטה בחברה, משפחות רוטלוי ולנדאו, מכרו אתמול בעסקה מחוץ לבורסה כ-76 מיליון יחידות השתתפות של רציו בעסקה של כ-25 מיליון שקל (לפי שער של 32.9 אג' ליחידה).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]