מה חושבים כלכלני בנק הפועלים על שנת 2012?

בנק הפועלים: "למשקיע בעל אורך נשימה, נוצרת הזדמנות להתחיל בהגדלה מדודה והדרגתית של החשיפה המנייתית" ■ לאומי: "מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והטכנולוגיה מעל למשקל השוק"

כלכלני בנק הפועלים מנסים לחזות בסקירתם השבועית כיצד תיראה שנת 2012 המתקרבת. "2012 נפתחת עם לא מעט סימני שאלה, אשר עלולים להערכתנו להעיב על השווקים לפחות בחודשיה הראשונים. מנגד, עם זאת, אי אפשר להתעלם מרמות המחירים בשוק המניות. מניות רבות ירדו בשנה החולפת בשיעורים דו-ספרתיים, כשחלקן הגיעו לרמות שפל של שנים. אנו סבורים, כי למשקיע בעל אורך נשימה, נוצרת הזדמנות להתחיל בהגדלה מדודה והדרגתית של החשיפה המנייתית, באמצעות אותן מניות".

"עם זאת", מציינים בפועלים, "יש להדגיש כי אנו סבורים כי מפנה בר קיימא במגמה בבורסה בתל אביב עדיין אינו נראה על הפרק, וכי קיימת השפעה גבוהה מאוד של הנעשה בשוקי העולם, ואלו עדיין סובלים מתנודתיות עזה. על כן, חשוב לחזור ולהדגיש כי הגדלה של הרכיב המנייתי אינה מתאימה בשלב זה לכל לקוח, אלא רק ללקוחות המוכנים ליטול על עצמם סיכון גבוה מהממוצע כבר בשלב הנוכחי".

בבנק הפועלים מציינים כי על אף הנתונים החלשים במשק המקומי בתקופה האחרונה, הצמיחה עודה בסדר גודל סביר. "גם אם מדובר בהאטה, עדיין אין להתעלם מכך שנתונים אלו עדיפים על הנתונים החזויים לכלכלות במערב אירופה ובארה"ב, ומהווים תעודה המעידה על עוצמתו של המשק המקומי גם במחזור השלילי הנוכחי בכלכלה הגלובלית".

כלכלני בנק לאומי מתייחסים לתוכנית הרכישות העצמיות של טבע, בהיקף של 3 מיליארד דולר ולעדכון התחזיות של החברה: "במבט קדימה, להערכתנו, התחזיות שפרסמה טבע אינן מהוות בשורה של ממש, אך גם לא מפתיעות לרעה באופן מיוחד. תוכנית הרכישה העצמית עליה הודיעה החברה, מדגישה כי מחיר השוק הנוכחי של טבע נמוך יחסית, כאשר להערכתנו, הוא מגלם בתוכו את מירב הסיכונים הנובעים מפקיעת הפטנט הצפויה של הקופקסון, ומהווה הזדמנות מעניינת למשקיעים ארוכי טווח המבקשים להשקיע במניות ערך. עוד נציין כי על רקע ההאטה בכלכלה העולמית עולה כדאיות ההשקעה בחברות גנריות, בשל הצורך הגדל בסיפוק פתרונות רפואיים במחירים זולים".

בלאומי מעריכים כי "בטווח הקצר, אופן ניהול המשבר באירופה והתנודתיות החריפה המלווה אותו ימשיכו להכתיב את כיוון השוק. יש לקחת בחשבון גם את הסיכונים הייחודיים לשוק המקומי הנובעים מהרגישות לשינויים בסביבה הגיאופוליטית ואת ההשפעות האפשריות של החלטות ועדת הריכוזיות וועדת טרכטנברג. כל אלה מדגישים את החשיבות שבהתנהלות מושכלת וזהירה לנוכח רמת הסיכון שעודנה גבוהה. להערכתנו, מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והטכנולוגיה מעל למשקל השוק. אולם, גם שם צפוי המסחר להתאפיין בתנודתיות. בהסתכלות לטווח הארוך (שנתיים ומעלה), רמת המכפילים נמוכה".