וול סטריט סגרה בעליות; המדדים זינקו עד 3% השבוע

לאחר הראלי היום: הדאו זינק 5.9% מתחילת השנה; S&P500 עבר לעליות של 0.3%; הנאסד"ק איבד כ-1.5% ■ המשקיעים הגיבו לנתוני המאקרו שפורסמו ובראשם מכירות הבתים ■ הקונגרס האריך הטבות המס לעובדים בחודשיים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, על רקע סנטימנט חיובי בשווקים הגלובליים. זאת, בשל החדשות המעודדות מכיוון אירופה (מהלך ההלוואות של ה-ECB) וכן מבית, בארה"ב (נתוני התעסוקה שהפתיעו לטובה אמש, והדיווחים באשר להסכמות בקונגרס על הארכת הטבות המס לעובדים). בזירת המאקרו התפרסמו טרם המסחר נתוני הצריכה וההכנסה הפרטית ומדד ההזמנות למוצרים בני קיימא. בהמשך פורסם גם נתון מכירות הבתים לנובמבר. ביום יום המסחר, ננעל הדאו ג'ונס בעליות של כ-0.8%, בעוד ה-S&P500 מוסיף 0.6% לערכו ואילו הנאסד"ק עלה בכ-0.6%.

בסיום שבוע המסחר, עלה הדאו ג'ונס בכ-3.3% (כ-5.9% מתחילת שנת 2011), בעוד ה-S&P500 עלה בסיכום שבועי 3.5% (0.3% מתחילת השנה), ואילו הנאסד"ק עלה גם כן ב-2.3% השבוע (אולם איבד כ-1.5% מתחילת 2011).

המשקיעים בארה"ב הגיבו היום, קודם כל, לחדשות מבית. למרות נתון הצמיחה המאכזב שפורסם אתמול (צמיחה של 1.8% בלבד ברבעון השלישי, לעומת צפי ל-2% בשוק), המשקיעים נשענים על נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה - שהפתיעו לטובה, וכן על הדיווחים באשר לאישור בקונגרס האמריקני את הצעת החוק להארכת הטבות המס לאזרחי ארה"ב העובדים, שקיבלה מאוחר יותר גם את אישורו הסופי של נשיא ארה"ב אובמה. (לסיפור המלא)

"השוק מחזיק מעמד", סבור פול זמסקי, אנליסט מ-ING השקעות. "כשלוקחים בחשבון את כל הנתונים מהשבוע - נתוני התעסוקה ונתוני שוק הדיור, התמונה הכוללת היא פנטסטית".

משבר החוב עדיין כאן

ומארה"ב לאירופה, שם מוסיף המהלך של הבנק האירופי (ECB) לרכז עניין רב: הבנק העניק הלוואות ארוכות טווח בכחצי טריליון אירו ל-523 בנקים במהלך השבוע, תוך שהוא משחרר את לחץ האשראי בשוק. מנגד, סוכנות מודי'ס מאותתת היום לאירופאים כי משבר החוב עדיין כאן - כשהיא חותכת את דירוג האשראי של סלובניה מ-"A3" ל-"A1", עקב חשיפת המוסדות הפיננסים במדינה לנכסים של כלכלות אירופה ה"מתקשות".

עוד באירופה, ריכזו היום עניין רב דבריו של חבר דירקטוריון ב-ECB (לורנזו ביני סמאגי), שהתבטא באשר לאפשרות כי הבנק המרכזי ישיק תוכנית הרחבה כמותית לרכישות אג"ח בגוש האירו. הרעיון, שמגיע לאחר ניסיון הבנק לרכוש אג"ח "בדלת האחורית" באמצעות תוכנית ההלוואות לבנקים שהשיק השבוע, הולך ותופס תאוצה לאחר שנראה כי אין למשבר ביבשת פיתרון קונקרטי. (לסיפור המלא)

הצריכה וההוצאה הפרטית מתחת לצפי

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסמו לפני פתיחת המסחר מספר נתוני מאקרו. מדד ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש נובמבר עלה בכ-3.8% בהובלת הזמנות מוצרים מסקטור התחבורה - לעומת צפי בשוק כי יעלה בכ-3.6% בלבד.

נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית עלו (כל אחד) בכ-0.1%, כאשר הצפי בשווקים היה לעלייה של כ-0.3% (כל אחד). באוקטובר עלתה ההכנסה הפרטית בכ-0.4%, בעוד ההוצאה הפרטית עלתה בכ-0.1% בלבד.

בשעה 17:00 (שעוננו) התפרסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש נובמבר, שעמד על 315 אלף יח"ד (בשיעור שנתי), מעט מעל הצפי בשוק - ל-314 אלף יח"ד. (לסיפור המלא)

אפל במוקד

חברת הטלפוניה הגדולה בארה"ב, AT&T , ריכזה עניין לאחר שקיבלה אישור לבצע עסקה לרכישת קוואלקום, בהיקף של 1.93 מיליארד דולר.

ג'נרל אלקטריק תשלם 70.4 מיליון דולר כדי ליישב תביעות נגדה בגין הונאת ניירות ערך באג"ח חברות, זאת בהתאם להוראת רשות ני"ע בארה"ב.


אפל עמדה במוקד לאחר דיווחים על הפסדים נרחבים בחודשים האחרונים במדינות אירופה.

אלוט הישראלית עוררה תשומת לב לאחר דיווחים כי היא מכרה בעקיפין ציוד מעקב לאיראן. (לסיפור המלא)

חברת הצילום קודאק ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי תמכור חלק מעסקיה.

יצרנית השבבים Rambus עוררה עניין לאחר שדיווחה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Broadcom.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]