סופית: הקונגרס בארה"ב האריך הטבות המס לעובדים

הקונגרס אישר היום את ההצעה, שהוכשלה מוקדם יותר השבוע - להארכת הטבות המס לעובדים בארה"ב, בהיקף של 2% ■ נשיא ארה"ב אובמה חתם על ההצעה כחוק הערב

הקונגרס בארה"ב אישר היום (ו') באופן סופי את הצעת החוק להארכת הטבות המס לעובדים בארה"ב - כך מדווחת סוכנות CNBC. זאת, לאחר דיווחים של מקורבים לממשל האמריקני בדבר צפי לאישור ההצעה, עוד מאתמול.

הצעת החוק עברה היום לאחר שהוכשלה בהצבעה בבית-הנבחרים מוקדם יותר השבוע. אולם, דיווחים מהלילה האחרון כי בבית-הנבחרים קרובים להגיע להסכמה על הארכת ההטבות, לאחר הפצרותיו של נשיא ארה"ב אובמה להתגמש ולהכיר בהן - התבררו כנכונים היום.

לאחר שהסנאט העביר את ההצעה, היא עברה גם בבית-הנבחרים - למרות צביונו הרופבליקני. הערב חתם גם נשיא ארה"ב אובמה על אישור ההצעה - מה שהופך אותה לחוק רשמי בארה"ב. במידה וההצעה לא הייתה עוברת עד ה-31 בדצמבר, היה שיעור המס לעובדים בארה"ב חוזר לרמתו הרגילה (פירוט בהמשך).

אישור ההצעה מקנה מעט זמן למחוקקים בוושינגטון בשנה הבאה, אז ידרשו לאשר הארכה נוספת של הטבות המס (בהיקף של 2%) למשך שנה שלמה - זאת, במסגרת תוכניתו הכוללת של אובמה לאישוש שוק התעסוקה האמריקני, בהיקף של 400 מיליארד דולר.

הטבות המס, שקובעות את תשלומי המס של 160 מיליון אזרחי ארה"ב העובדים (והמקבלים דמי אבטלה) יעמדו על רמה של 4.2% בלבד (לעומת 6.2% במקור), וצפויות לתגמל עובדים המרוויחים 50 אלף דולר בשנה עוד כ-20 דולר בשבוע.

כלכלנים בארה"ב הזהירו כי אי-הארכת הטבות המס תפגע בכלכלת ארה"ב - ואף עלולה "לגלח" כ-1% מצמיחת התמ"ג. עלות הארכת הטבות המס בחודשיים הינה 33 מיליארד דולר ואילו הארכתה בשנה, כפי שרוצה הנשיא אובמה, תעלה כ-200 מיליארד דולר.