מדוע החזיר ברק אובמה תרומות ב-70 אלף דולר?

אובמה קיבל את התרומה ממי שעמד בראש חברת MF גלובל פושטת הרגל - ותחת לחץ ציבורי נאלץ להחזיר את הכסף

נשיא ארה"ב ברק אובמה החזיר תרומה של 70 אלף דולר אותה קיבל מג'ון קורזיין, מי שעמד עד לאחרונה בראש חברת הפיננסים MF גלובל שפשטה את הרגל ו-1.2 מיליארד דולר של לקוחותיה טרם נמצאו. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

מקורות במטה הקמפיין של אובמה לבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר מסרו לבלומברג כי החזר התרומה נעשה מתוך זהירות, וזאת על רקע ביקורות מצד רפובליקנים.

קורזיין בן ה-64 ואשתו שרון תרמו כל אחד כ-30 אלף דולר למפלגה הדמוקרטית וכ-5,000 דולר למטה אובמה. זוהי התרומה המקסימלית שאדם יחיד רשאי לתרום. קורזיין היה אחד מ-41 תורמים גדולים של אובמה, מהם גייס כחצי מיליון דולר לקמפיין הבחירות שלו ב"בלוק" אחד גדול.

קורזיין ואשתו ידועים כתורמים ותיקים למפלגה הדמוקרטית בראשה עומד אובמה. ב-20 השנים האחרונות הם תרמו 917 אלף דולר למתמודדים שונים לנשיאות מטעם המפלגה.

"אובמה אמנם החזיר את התרומה לאחר ביקורת ציבורית עצומה, אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שקורזיין היה האדריכל של פרויקט תמרוץ שנכשל", אמר שון ספייסר, דובר במפלגה הרפובליקנית. "אם המהלך הזה של אובמה היה יותר מלהטוט ביחסי ציבור, הוא היה מחזיר את כל ה-500 אלף דולר שקורייזן אסף עבורו מאנשי וול סטריט".