בעלי המשכנתאות בישראל חייבים לבנקים 256 מיליארד ש'

כך עולה מנתונים שפרסם היום בנק ישראל, הנכונים לחודש אוקטובר ■ מדובר בירידה של 0.3% לעומת ספטמבר

בעלי המשכנתאות בישראל היו חייבים לבנקים 256 מיליארד שקל בחודש אוקטובר. כך עולה מנתונים שפרסם היום (א') בנק ישראל. מדובר בירידה של 700 מיליון שקל (0.3%) לעומת חודש ספטמבר, ירידה המוסברת בקיטון בהיקף המשכנתאות שחולקו. עדיין, סך החוב של בעלי המשכנתאות לבנקים עלה ב-7.6% מתחילת השנה.

רוכשי הדירות נטלו בנובמבר משכנתאות ב-2.9 מיליארד שקל - מתחת לממוצע החודשי מתחילת השנה שעמד על כ-4 מיליארד שקל. מדובר אגב במספר הנמוך בכ-40% מהשיא האחרון שנרשם באפריל (4.8 מיליארד שקל). באוקטובר, שהיה חודש חלש בגלל חג הסוכות, עמד סך המשכנתאות על 2.3 מיליארד שקל.

מנתוני בנק ישראל עולה עוד כי סך החוב של משקי הבית לבנקים באוקטובר עמד על 359 מיליארד שקל, ירידה של 0.4% לעומת אוקטובר. יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה ב-9 מיליארד שקל (1.1%) לרמה של 767 מיליארד שקל - בעיקר בגלל היחלשות השקל מול הדולר בכ-2.9%, מה שהפחית את השווי השקלי של החוב במט"ח.

"בחודש נובמבר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וחברות ביטוח) אג"ח בשווי 300 מיליון שקל - ההנפקה החודשית הנמוכה ביותר מזה שנה", נמסר מבנק ישראל. "מתחילת השנה הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-24 מיליארד שקל, כ-79% מהן באג"ח סחירות בבורסה".

יתרות החוב של משקי הבית / מתוך: בנק ישראל
 יתרות החוב של משקי הבית / מתוך: בנק ישראל

נטילת משכנתאות חדשות מהבנקים / מתוך: בנק ישראל
 נטילת משכנתאות חדשות מהבנקים / מתוך: בנק ישראל

מקור: בנק ישראל