אנחנו על הגל

רכשנו את SVU ו-eBAY, חיזקנו את מעקב הטרנדים, וצירפנו לצוות הקניון את יעל מגל, אנליסטית Wave *מוכנים באופטימיות מחוזקת ל-2012

בשבוע שעבר התייחסנו כאן להוספת ממד "המחאה החברתית" עולמית ומהפכות הצעירים והצרכנות, לתהליך קבלת החלטות של ניהול תיק הקניון, כטרנד עולמי שנרצה לרכוב עליו. חברות שנותנות ערך לכסף של הלקוח, חיסכון, שיתוף, ייעול משאבים, אפשרות למקסום כלכלי אישי, וכל זה באופן ירוק ופשוט - יזכו לתשומת ליבנו.

חיזוק לכיוון קיבלנו מהרצאה שנתנה באחרונה חוקרת הטרנדים אילנית קבסה כהן. היא דיברה על תהליך העיור העולמי ומשמעויותיו - העיר תהיה נקייה, טכנולוגית ובעלת מרחבים ציבוריים איכותיים, בין היתר על חשבון גודל יחידת המגורים הפרטית. התושבים ייסעו ברכבים שיתופיים (ZIP) וחשמליים (TSLA), יגורו במגורים ירוקים (UDR), יקנו במרכולים שכונתיים ו/או באינטרנט (טוב ל-UPS ו-FDX), והכול יהיה פשוט ומעוצב. כל זאת תוך העברת פעילות פנאי וגם פעילות ביתית אחרת כמו אוכל, קוסמטיקה וכדומה, למרחב הציבורי.

רוכבים על ה-Wave

אם כך, השקענו ב-SVU, שבה מצאנו גם עניין טכני, גם דמיון פיננסי וגם התאמה למגמות העולמיות. SuperValu היא רשת מרכולים שכונתית, הכוללת כ-2,500 חנויות. החברה מאגדת מספר מוצרי קמעונאות, שממוקדים בצורכי הלקוח העדכניים, לרבות אילוצי התקציב שלו.

כן, צירפנו לצוות הקניון את יעל מגל, שהיא אנליסטית Wave, ותחומי העניין שלה הם חדשנות בתחומי הטכנולוגיה והגאדג'טים, תרבות, מוזיקה אלטרנטיבית ורכיבת סוסים תחרותית. יעל תבדוק עבורנו אילו חברות רוכבות על מקבץ של טרנדים עולמיים.

eBAY היא המניה הראשונה שיעל בחרה לקדם לתיק. זה התחיל מהמלצה מעניינת ב"גלובס" (19 בדצמבר השנה), ולפיה "למרות כל הבאזז סביב אמזון, eBay צפויה ליהנות מהצמיחה העתידית הגבוהה בעסקי הסייבר, בעיקר עקב רכישת שירות PayPal. כבר היום מספקת פייפאל כ-37% מהכנסות אי-ביי, לאחר צמיחה של 32% בשנה האחרונה (לעומת 17% בשוק הכללי). לדעת מחבר הכתבה שצוטטה ב"גלובס" (מ"מוטלי פול"), פייפאל היא ה"ויזה" של מחר, ומכפיל עתידי של 13 הוא נמוך בהתחשב בקצב הצמיחה הצפוי.

מגל מוסיפה כי "אי-ביי היא זירת המסחר הגדולה ביותר שקיימת כיום, המאפשרת קנייה ומכירה של (כמעט) כל מוצר". לדבריה, "כאשר אני וחבריי ל'דור האינסטנט' מבקשים להשיג הכול ועכשיו, החל ממחזיק סוכריות 'פז' משנת 1950 ועד מכונית פורשה חדשה, אי-ביי מאפשרת זאת בשמחה וביעילות.

"הליך המסחר פשוט וקל: זה מתחיל במנוע חיפוש מוצרים בסיסי עם אופציה לחיפוש מורחב. כשמגיעים לרכישה, היא מתבצעת בשלוש אפשרויות: מכרז; שיטת 'קנה עכשיו' המיידית, שבה המחיר לרוב משתלם יותר מהמחירים בחנויות הפיזיות; והאפשרות השלישית היא הרחבה של 'קנה עכשיו' עם 'ההצעה הטובה ביותר'.

"למוכרים ישנה הכוונה ויכולת תנועה ושליטה ב'חנות הווירטואלית' שלהם, כאשר הנתח של אי-ביי משתנה בהתאם למחיר וסוג המוצר (מתחיל ב-0.14 דולר).

"האחריות של חברת PAYPAL (שאי-ביי רכשה בשנת 2002 תמורת 1.5 מליארד דולר) מאפשרת לקונה להודיע כי חלה תקלה בקבלת המוצר, או כל הונאה אחרת, וכספו יוחזר (מניסיון). ניתן גם לבחון את אמינות הרוכש או הקונה דרך שיטת הניקוד. ברובן המוחלט של העסקאות אין בעיות; הרוכשים משלמים והמוכרים שולחים את המוצרים כמובטח. זה אומר משהו על העולם ואפשרויותיו, לא?

"לאתר יש למעלה מ-250 מיליון רשומים, מתבצעות בו קרוב ל-4 מיליון עסקאות מדי יום, ובכל שנייה נסגרות בו עסקאות ששווין סביב 1,800 דולר.

"eBAY נסחרת היום בשווי שוק של כ-39 מיליארד דולר ובמכפיל 22. אמזון, לשם השוואה, נסחרת בשווי של 80 מיליארד דולר ובמכפיל 94. הרווח למניית אמזון, ששערה נכון לכתיבת הטור הוא 180 דולר, עמד על 1.90 דולר. אצל אי-ביי זה 1.37 למניה שעולה 30 דולר, ומכאן ההבדל במכפיל. גם אמזון היא חברה שנמצאת על ה-Wave, אבל הגרף מראה שהמשקיעים התחילו להרגיש לא בנוח עם מחיר המניה.

"אז יש לנו כאן טכנולוגיה ואינטרנט, גלובליות, קהילתיות (דירוגים, פידבקים), אפשרות לקבל את המחיר הטוב ביותר, אפשרות להתפתח כלכלית וגם לממש נכסים יד שנייה, חנות וירטואלית נגישה, מערכת תשלומים יעילה וזולה... אנחנו על ה-Wave מבחינתי".

זיו סגל, A level 2 Chartered Market Technician. שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.