האטה בפעילות הייצור בסין: מדד מנהלי הרכש ירד ל-48.7 נק'

כך על פי נתוני הסקר HSBC המודד את פעילות הייצור בסין ■ מדובר בנתון החלש ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009 ■ "הייצוא של סין תחת איום בשל המיתון בגוש האירו" ■ על רקע האטה גוברות הספקולציות לאפשרות של הורדת דרישות הרזרבה של הבנקים

נתוני ה- HSBC הבוחן את פעילות הייצור של החברות בסין פורסם היום (ו') ומצביע על האטה נוספת של הייצור הסיני בחודש דצמבר. בתחילת החודש פורסמה הקריאה הראשונה של פעילות הייצור, וכעת הסקר מראה תוצאות חלשות יותר. זהו הסקר החלש ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009.

מדד מנהלי הרכש של סין לחודש דצמבר עמד על 48.7 נק' לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על 49 נק'. למרות זאת, הקריאה שמתפרסמת היום היא טובה יותר בהשוואה לזו שנרשמה בחודש נובמבר עם 47.7 נק'.

משבר החוב באירופה הוביל את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם להאטה זה החודש השני, על פי נתוני הסקר המתפרסם היום, הביקוש לייצוא נפגע - ההזמנות לייצוא נפלו בחודש דצמבר בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים וכן גם הביקוש מבית התכווץ.

על רקע האטה גוברות הספקולציות לאפשרות של הורדת דרישות הרזרבה לבנקים בסין בימים הקרובים. "הורדת שיעור הרזרבות של הבנקים עשויה לקרות כבר ב-3 בינואר", אמר לי ווי, כלכלן ב- Standard Chartered Bank.

"הייצוא של סין הוא תחת איום בשל המיתון בגוש האירו ועל רקע החשש להאטה בכלכלה האמריקנית ב-2012", אמר לי ווי. "אם האטה בסין תעמיק זה עלול לסכן את הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, שכבר נפגעת בשל המשבר באירופה

"נדרשת פעולה ארגרסיסית יותר הן פיסקלית והן מוניטרית", אמר כלכלן HSBC