חברת פרטנר חויבה לשלם פיצוי בהיקף של 49 אלף שקל והוצאות משפט בעקבות מסירת מכשירים מיד שנייה בטענה כי מדובר במכשירים חדשים, שינוי תנאי התקשרות ללא אישור והודעה ללקוח, גביית יתר בשל בקשת ניתוק ושירות לקוי. זאת בעקבות תביעה שהגישה קבוצת חמו-גלמית לבית המשפט השלום בתל-אביב.
קבוצת חמו גלמית, העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של דשא סינטטי, התקשרה עם אורנג' לקבלת מכשירים ושירות עבור כ-15 קווים.
בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין יפעת בן-דוד עמית, מפרטת החברה שורה ארוכה של טענות כנגד החברה: במועד החתימה על ההסכם, נטען, הבטיח נציג אורנג' הבטחות רבות ובהן נציג שרות אישי שיטפל בכל ענייני החברה, שירות שליחויות לאיסוף והחזרת מכשירים לתיקון או החלפה, מתן זיכויים על שימוש בהיקף מסוים ועוד.
לטענת התובעת, מרבית הבטחות אלה הופרו במהלך ההתקשרות ללא הודעה מראש, וכך מצאו את עצמם נציגי החברה התובעת מכתתים רגלים שוב ושוב למשרדי אורנג' מסיבות שונות, תוך פגיעה בעבודתם השוטפת.
במהלך תקופת ההתקשרות קיבלה חמו גלמית טלפונים שהוצגו בחדשים באריזה סגורה, אולם לאחר השימוש התגלו בהם זיכרונות שלא נמחקו המעידים על כך שהמכשירים היו בשימוש קודם לכן.
בעקבות הכשלים ביקשה חמו גלמית לקבוע פגישה עם נציגת אורנג'. לאחר קביעת הפגישות הן בוטלו לפחות 3 פעמים ללא הודעה על ביטול הפגישה. בכל אותן 3 פעמים, מפורט בכתב התביעה, התשובה של הנציגים במוקד הייתה זהה ותמוהה, ולפיה הנציגה שהייתה אמורה להגיע לפגישה עברה תאונת דרכים, ולכן לא יכלה להודיע על הביטול.
אלא שגם התנתקות מהחברה בעקבות האירועים האלה לא הייתה פשוטה - והתפתחה לסאגה ממושכת שכללה, בין השאר, דרישה מופרזת לדמי ניתוק בגובה 36 אלף שקל ויותר, שורת חיובים שגויים והמשך חיוב על שירותים שכבר נותקו.
בעקבות כל אלה פסק כאמור בית המשפט כי אורנג' תשלם 49 אלף שקל לחברה התובעת, לצד 5,000 שקל הוצאות משפט.
מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר הגישה בקשה לביטול פסק הדין. פרטנר מציינת כי פסק הדין ניתן בניגוד לקבוע בתקנות התובענות הייצוגיות, וכי לפרטנר טענות הגנה טובות בתיק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.