בשנת 2011 חל גידול משמעותי בפלח שוק הפלגות היוקרה הבינלאומיות של ישראלים. מדובר בגידול של כ-30% בהפלגות חופשה של ישראליים היוצאות מנמלים שונים ברחבי העולם - זאת בעוד שענף ההפלגות מישראל סובל מירידה דרסטית.
אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגתן בישראל של מספר חברות שייט בינלאומיות, מסר: "שוק ההפלגות הבינלאומיות של ישראלים בשנת 2011 הסתכם להערכתנו ב-35 אלף הפלגות, בהשוואה ל-25 אלף בלבד בשנת 2010. זהו גידול ניכר גם בהשוואה לשוק חופשות הסקי למשל, הנאמד בכ-45 אלף איש בממוצע מדי שנה".
עוד אמר שנבל: "בשנתיים האחרונות ובשנת 2011 בעיקר בולטת במיוחד העובדה שהפלגות היוקרה, הן לקאריביים והן באגן הים התיכון, מועדפות על-ידי משפחות, אינן מצטמצמות רק לזוגות ומבוגרים, והגיל הממוצע של המשתתף בהן ירד ל-35".
לדבריו, "הביקושים של הישראליים למסעות שייט נחלקים לפי עונות ויעדים, כאשר בחורף היעדים הפופולריים הם האיים הקאריביים, ואילו בקיץ ובעונות החגים ההעדפה היא להפלגות בים התיכון ובאירופה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.