"מחירי הדירות יירדו עד 15%; ירידה מינורית בשכירות"

יוסי אפרתי, מנהל מחלקת ההשקעות בהכשרה: "הגידול בהיצע הדירות יתעצם השנה, כמו גם התמתנות הביקושים ובייחוד מצד משקיעי נדל"ן - מה שיוביל להמשך ירידות מחירים"

האנליסט יוסי אפרתי, מנהל מחלקת ההשקעות בהכשרה, צופה ירידה של עד 15% במחירי הדירות השנה, ומצטרף בכך לאנליסטים נוספים הצופים ירידות מחירים ב-2012. רק היום פורסמה סקירה דומה של דש, בה חוזים האנליסטים ירידות מחירים, אם כי זמנית.

"שנת 2012 תהיה שנת המשך התאוששות בארה"ב ופתרון בעיית גוש האירו, אחרי שהשנה החולפת תיזכר כשנה של בעיות קשות", מעריך אפרתי בסקירה שפרסמה היום מחלקת המחקר של הכשרה לשנת 2012.

באשר לשוק הדיור המקומי, אפרתי מצטרף כאמור לאלה המעריכים כי מחירי הדירות ירדו בחודשים הקרובים לנוכח הגידול המאסיבי בהיצע והירידה המתמשכת בביקושים - לנוכח המחירי הגבוהים: "תהליך הגידול בהיצע הדירות יתעצם השנה, כמו גם התמתנות הביקושים ובייחוד מצד משקיעי נדל"ן - מה שיוביל להמשך ירידות מחירים של 10% עד 15% בתוך כשנה".

ומה באשר למחירי השכירות? אפרתי מעריך כי בהם תחול "ירידה מינורית, אם בכלל", וזאת לנוכח הפיגור בעליות המחירים בשוק השכירות למול העליות במחירי הדירות בשנים האחרונות.

על פי אפרתי, "הרבעון הראשון של שנת 2012 יהיה המשך ישיר לשנת 2011. כלומר, עדיין צרות והודעות שליליות מגוש האירו - מה שיעיב על השווקים, אולם בשנה זו גם יתחילו ניצני ההתאוששות באירופה כאשר המדינאים יבינו כי אין ברירה וחייבים לנקוט צעדים יותר חזקים ממה שננקטו עד כה".

ואיפה כדאי להשקיע? לדעת אפרתי, "השנה השוק האטרקטיבי להשקעה יהיה שוק המניות האמריקאי בדגש על חברות גלובאליות וכן יש להתחיל להגדיל את התיק במדינות אירופה שעד כה נמנענו מהשקעה בהם עקב המשבר. השוק הישראלי ימשיך להיות תנודתי בדומה לשווקים המתעוררים ולכן יש לצמצם את החשיפה המקומית".