הגולשים ברשת החברתית פייסבוק סבלו בשנה האחרונה מגוון הונאות. על-פי מחקר של חברת האבטחה קומטאץ', ב-48% מהמקרים, המשתמשים ברשת חשפו את ההונאות לאנשים אחרים בצורה לא מכוונת, על-ידי לחיצה על שיתוף או לייק.
הונאות בפייסבוק הפכו לתופעה נפוצה. מדובר באתרים שמצליחים לגרום לאנשים למסור את פרטי כרטיסי האשראי שלהם ולאחר מכן עושים בהם שימוש בלתי מורשה.
הגולשים שנופלים בפח הזה, מגיעים אליו בדרך-כלל באמצעות הודעות על מתנות שונות (26% מהמקרים), חדשות על סלבס (18%), אפליקציות מזויפות (19%) או פשוט כניסה להודעה שחבר שלח להם (36%).
על-פי נתוני אינפוגרפיק, פייסבוק מנסה למנוע את מקרי ההונאה האלה, כאשר היא סורקת 2 טריליון לחיצות על לינקים ביום. 220 מיליון הודעות ופוסטים ביום נחסמים בעקבות מקרים זדוניים.
"הרמאים בפייסבוק רוצים לעשות כסף", אומר אמיר לב, מנהל הטכנולוגיה הראשי בקומטאץ', "צורת הפעולה הזו היא מקור עשיר. מדובר בטכניקות שמפיצי תכונות זדוניות, וספאמרים השתמשו בהן במשך שנים כדי לגרום לאנשים לפתוח מייל לא רצוי או בשביל ללחוץ על לינק זדוני".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.