הדולר היציג טיפס לשיא של 17 חודשים: 3.854 שקלים

השקל התחזק מול האירו בכ-1% לרמה של 4.94 שקלים ■ אמברגו הנפט על איראן מדאיג את המשקיעים

בשוק המט"ח המקומי הדולר מוסיף להתחזק היום (ה') והשער היציג נקבע בעליה של כ-0.2% וברמה של 3.854 שקלים - שיא של 17 חודשים. מול האירו השקל התחזק בכ-0.1% לרמה של 4.94 שקלים.

היום דווח על שיפור ניכר בשוק העבודה האמריקני בחודש דצמבר: 325 אלף משרות נוצרו במגזר הפרטי בחודש דצמבר - כך לפי סקר ה-ADP שפורסם היום. הסקר מהווה מעין "מתאבן" לנתוני התעסוקה המלאים שיפורסמו מחר, אך מדובר בנתון החזק ביותר בסקר שנראה מזה שנים. לשם ההשוואה, אנליסטים בוול סטריט ציפו ליצירה של 176 אלף משרות בלבד בדצמבר, לאחר יצירה של 204 אלף משרות בנובמבר.

ומארה"ב לשוק המקומי. בסיטיגרופ יוצאים היום בסקירה אודות הבורסה, כאשר מציינים כי השוק המקומי יתמודד עם פירעון חובות ציבוריים בהיקף של 36 מיליארד שקל - אשר ישפיעו על המסחר במהלך השנה. (לסיפור המלא)

בהמשך לכך, בנק ישראל פירסם היום את יתרות מטבע החוץ שלו לחודש דצמבר 2011,כאשר חל קיטון בסך 280 מיליון דולר, והיתרות הסתכמו בהיקף של 74,874 מיליון דולר. הקיטון ביתרות המט"ח נבע בעיקר בשל שיערוך יתרות המט"ח בסך כ- 536 מיליון דולר (היחלשות האירו והין ביחס לדולר).

גם בזירה העולמית, הדולר מתחזק מול האירו והין ונסחר סביב 1.293 דולרים ו-76.73 ין לדולר בהתאמה. כאשר האירו נופל לשפל של שנה מול הדולר ואף יותר מכך מול הין, נשאלת השאלה מה העתיד צופן בחובו לגבי המטבע שחגג לא מזמן עשור.

"חוף המבטחים היחיד של סוחרי המט"ח היום אלו הם הדולר והין", אומר קאלום הנדרסון, מנהל בחברת ההשקעות Standard Chartered. הנדרסון, צופה כי האירו ייצנח לרמה של 1.2 מול הדולר לכל היותר עד סוף מארס.