מסימני התקופה בשוק הנדל"ן: קבלנים חותכים מחירי דירות חדשות עד 12.5% - באמתלה של "מבצעים"

הקבלנים מתעקשים שמחירי הדירות לא יירדו, אך בשטח הם חותכים מחירים במאות אלפי שקלים במסגרת "מבצעים" ■ בפרויקט חדש בקדימה-צורן חתך הקבלן מחירי דירות 5 חדרים ב-200 אלף שקל ■ גם גינדי, דמרי ואחרים מוזילים הדירות

מספר הדירות החדשות שנמכרות ממשיך להיות נמוך, גורמים בענף מספקים תחזיות על ירידות מחירים צפויות בשנה הקרובה והקבלנים מצידם ממשיכים לטעון שמחירי הדירות לא יירדו. בפועל, הכוח של הרוכשים היום גדול יותר, ואת הורדות המחירים שומרים הקבלנים נכון להיום רק למבצעי מכירות מיוחדים שנסגרים אל מול מועדוני רוכשים או באים לידי ביטוי בהטבות בתנאי התשלום או הרכישה. במילים אחרות, הקבלנים מורידים מחירים בדמות "מבצעים".

כך, למשל, חברת עץ השקד יצאה בימים האחרונים במבצע בפרויקט בקדימה צורן במסגרתו היא חותכת את המחירים בכ-200 אלף שקל לדירה. בפרויקט שכולל 136 דירות סך הכל, מציעה החברה למכירה דירת 5 חדרים 1.399 מיליון שקל במסגרת המבצע לעומת המחיר המקורי שעומד על 1.6 מיליון שקל. עוד דוגמא להנחה ניתן למצוא גם במחירי דירות 4 חדרים בפרויקט. בעוד המחיר המקורי עמד על 1.45 מיליון שקל מחיר המבצע עומד על 1.299 מיליון שקל - הנחה של 151 אלף שקל. התנאי לקבלת ההנחה במבצע היא רכישה במסגרת קבוצת רוכשים של 10 חברים לפחות, במהלך חודש ינואר.

עץ השקד איננה החברה הראשונה שהחליטה למשוך את הרוכשים באמצעות הנחות. בקדימה צורן בונות חברות נוספות וכאשר חברה אחת מתחילה לצאת במבצעים החברות האחרות צריכות בדרך כלל ליישר קו. עץ השקד במקרה הזה, היא האחרונה בשרשרת המבצעים ביישוב.

כך, במהלך חודש ספטמבר האחרון הייתה זו חברת גינדי החזקות שיצאה במבצע בפרויקט ביישוב. המבצע בשם "גינדי קרדיט" הציע לרוכשים תשלום של 30% במעמד חתימת החוזה כאשר יתרת הסכום תשולם ללא ריבית והצמדה שנה וחצי לאחר אכלוס הדירות. בהודעה שהוציא החברה נכתב כי שווי ההטבה עמד על כ-158 אלף שקל לדירה.

אבל גם גינדי לא הייתה החברה הראשונה לצאת למבצע על פרויקט ביישוב וחודש לפני כן, הייתה זו חברה אחרת שבונה פרויקט במתחם, י.ח. דימרי שיצאה למבצע במסגרת שיתוף פעולה עם קרנות השוטרים. במסגרת המבצע (שכלל פרויקטים נוספים של החברה ולא רק בקדימה צורן) הציעה החברה הנחה של 8% על מחירי הדירות בפרויקט, החל מ-113 אלף שקל הנחה למחיר דירת 4 חדרים ועד 196 אלף שקל למחיר דירות הפנטהאוז.

את המבצעים ניתן למצוא גם במקומות נוספים וגם בקרב החברות הגדולות. חברת אזורים למשל יצאה למבצע בפרויקט של החברה ברחובות במסגרתו חברי מועדון "היי טק זון" זוכים באחד מבנייני הפרויקט של החברה בעיר להנחה של בין 150 אלף שקל ל-238 אלף שקל במחירים. מדובר במבצע שמקיימת החברה במהל חודש ינואר ומתייחס ל-60 דירות בפרויקט.