עוד תרגילים ימיים באיראן; "התחזית הולכת ונעשית קודרת"

משמרות המהפכה של איראן יערכו בחודש פברואר תרגילים ימיים במיצרי הורמוז ובמפרץ הפרסי ■ בריטניה: לא נהסס להגיב בכוח במקרה שבו איראן תנסה לסגור את מיצרי הורמוז

משמרות המהפכה של איראן יערכו בחודש פברואר תרגילים ימיים במיצרי הורמוז ובמפרץ הפרסי - כך מדווחת היום (ו') סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". בדיווח מצוטט גורם בכיר במשמרות שמסר שהתרגיל יהיה שונה מקודמיו, אך לא פירט באיזה אופן. בגלי צה"ל מזכירים, כי רק השבוע סיימה איראן תרגיל ימי בן עשרה ימים באזור.

במקביל, הודיעה הבוקר בריטניה כי לא תהסס להגיב בכוח במקרה שבו השלטונות האיסלאמים ינסו לסגור את המיצרים ולמנוע את מעבר הסחורות דרכם. מייקל היידן, ראש ה-CIA לשעבר, אמר הלילה כי חזית הפעולה מול תוכנית הגרעין של איראן "הולכת ונעשית קודרת מיום ליום", כלשונו, ונראה שטהרן נמצאת בדרכה להשגת יכולת גרעינית.

שלשום הודיעו חברות האיחוד האירופי שיקדמו חרם כולל על יצוא הנפט של איראן. במסגרת העיצומים שמוטלים על טהרן בחודשים האחרונים במטרה לרסן את שאיפותיה הגרעיניות, מסרו אמש גורמים דיפלומטים בבריסל כי מדינות האיחוד הגיעו לסיכום עקרוני על ביצוע המהלך ועל הצורך בהטלת החרם.

מנגד, איראן מיהרה להכריז לאחר ההודעה האירופית, כי אינה חוששת מפגיעה בתעשיית הנפט שלה והודיעה שתוכל להחליף את הלקוחות האירופיים בסין, ובמדינות אסיה ואפריקה.

בארצות-הברית, שגיבשה מוקדם יותר השבוע בעצמה מהלך שמטרתו לפגוע בתעשיית הנפט האיראנית, בירכו על הצעד ואמרו כי הדבר יהדק את עניבת החנק, סביב הכלכלה של אחמדינג'אד. "אלה חדשות טובות מאוד, תוצר של עבודה משותפת בין ארה"ב לבין האיחוד האירופי", אמרה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ויקטוריה נולנד. "נרצה לראות צעדים כאלה לא רק בבעלות בריתנו הקרובות, אלא ממדינות ברחבי העולם".